Який двигун вибрaти – цe oзнaчaє зрoзуміти, щo крaщe: вeликий мoтoр чи мaлeнький. Пoлoвинa успіxу у вибoрі aвтoмoбіля пoлягaє сaмe в цьoму.
Тeмa «щo крaщe» щoдo oб’єму двигунa в нaш чaс особливо актуальна. Оскільки ми маємо задоволення спостерігати співіснування силових агрегатів різних поколінь – як звичних старих атмосферників більш-менш пристойного об’єму, манером) і новомодних малооб’ємних двигунів, з турбонаддувом і безпосереднім вприскуванням й масою інших, більш складних систем. Незважаючи держи істотну різницю у літражі, за багатьма характеристиками вони аналогічні, или який об’єм двигуна вибрати, ми тут і поговоримо. Вслед великим рахунком, майже всі наші викладки будуть актуальні і пользу кого бензинових моторів, і для дизельних.
Початковий рівень
В нашій країні цей гусь силових агрегатів поширений мало, бюджетні моторчики мінімального об’єму зазвичай встановлюють нате машини базових, «порожніх» комплектацій, які продаються погано. Як канон, це атмосферні агрегати об’ємом 0,9 — 1,1 л.
Малооб’ємний моторчик на малих авто – сьогодні цей принцип уже мало-: неграмотный працює
Якщо чесно, такий мотор цілком міг би влаштувати громадянина (громадянку), який щодня неспішно пересувається получай роботу і з роботи, заїжджаючи по дорозі в гастроном і дитячий водоемчик. Але у нашій країні такі маленькі моторчики вважаються ганебними і вибираються рідко. Однак, автовиробники представляють їх як економ-варіант, і економія тутовник виходить в першу чергу за рахунок ціни та мінімальної базової комплектації машини.
Що ж стосується витрат для експлуатацію, то тут все складніше. По-перше, обслуговування маленького двигуна є зовсім маловыгодный дешевшим, ніж звичайного, а витрата палива може досягати суттєвих величин, оскільки мікролітражний стенд при активній їзді і повному завантаженні машини змушений працювати в режимі високих обертів та частих перемикань трансмісії.
Крім іншого, їзда в такому стилі скорочує источник малопотужного двигуна. До того ж деякі автовиробники позиціонують такі мотори як одноразові, що малограмотный підлягають капітальному ремонту. Тож якщо машина з базовим мотором купується возьми більш-менш тривалий термін, варто поцікавитися у фахівців перспективами його капремонту. Одне застереження: сверху міських машинках А-класу двигуни такого літражу можуть бути безальтернативними, та мало-: неграмотный завжди це привід відмовитися від покупки, адже для маленьких машинах і вимоги до моторів не настільки суворі.
Двигатель для всіх
Масовий сегмент для середньостатистичного українського власника – це двигуни об’ємом 1,3 – 1,6 л сверху сімейних хетчбеках і седанах. Такі агрегати – універсальні, це справжні трудівники, вони щодня возять власника сообразно місту, чималі вантажі на дачу, а всю сім’ю в літній відпочинок. Це природні для них завдання.
Двигун об’ємом 1,4 – 1,6 л – оптимальний на легковика С-класу
Ці двигуни при розумному навантаженні гарантують помірну витрату палива і терпиму динаміку, необхідну на впевненої і безпечної їзди. Мінус моторів «середнього обсягу» мабуть тільки в тому, що задоволення від прискорень від них приставки не- отримаєш. Хоча, приємні винятки бувають.
При виборі двигунів даної літражної групи вже потрібно наглядно цікавитися конструкцією, оскільки тут зустрічаються деякі «навороти», які ускладнюють сервіс та регулировка силового агрегату, наприклад, системи впуску і газорозподілу. Проте в цілому конструктори вважають ці мотори масовими і намагаються зробити їх якомога практичнішими.
Кому гарячіше?
До скорого свидания-яка марка, що поважає себе, в числі іншого пропонує комплектації исполнение) власників, які володіють певними амбіціями та хочуть виділитися. Таким драйверам потрібні двигуни із запасом потужності й крутного моменту. Ради найбільш популярних європейських розмірів машин це движки об’ємом давно 2,0 – 3,0 л. Нерідко наявність такого «серця» під капотом передбачає зміни і в інших системах: гальма з підвищеною ефективністю, низькопрофільні железный конь, винятково автоматична трансмісія.
Дволітрові мотори тепер ставлять навіть держи позашляховики
Не всі знають, що такі силові агрегати маловыгодный просто надають машині кращу динаміки. Додатково власник отримує більше комфорту из-за рахунок рівної й тихої роботи двигуна, рідших і плавніших перемикань передач. Цікаво, що мотори значного обсягу безлюдный (=малолюдный) завжди споживають більше палива, адже в багатьох режимах вони працюють «впівсили». Саме тому вони ежеминутно надійніші та довговічніші за малооб’ємні двигуни. З іншого боку, великі мотори іноді виявляються дорожчими в утриманні, їм надо більше масла, антифризу і свічок, дорожчі фільтри та ін.
Цікаво, що в даній групі моторів, як і в попередній, теж є свої винятки, хоча і в «іншу» сторону. (до, на догоду ринковій кон’юнктурі виробники можуть комплектувати машини моторами більшого об’єму, але, м’точно кажучи, зі звичайними характеристиками. Наприклад, таке практикується з модифікаціями автомобілів исполнение) американського ринку, де люблять літражні дефорсовані мотори.
Громадный V-подібний двигун гарно звучить та добре їде
Згадуючи тему «американців», можна відмітити і типові к цього ринку багатоциліндрові агрегати об’ємом 4,0 – 6,6 л. Як канон, віддача цих моторів неадекватна їх обсягові, не кажучи вже насчет паливну економічність. Але тут уже мова йде оборона певний культ, і радити що-небудь немає сенсу. Тим більше, що покупець, який придивляється впредь до типових американських автомобілів, вибору особливо і не має: якщо безвыгодный V8, то V6, що в цілому – не така вже й велика різниця. В наше досліження приставки не- потрапили малооб`ємні двигуни з турбонадувом, побудовані за канонами даунсайзингу. Насчет ці маленькі, але спритні агрегати ми розповімо наступного разу. А поки що – бажаємо вы правильно оцінити свої потреби і співставити їх з тим, що пропонують ринок і автовиробники.