Соратниця Порошенка готує закон-«кошмар» для бізнесу: що він передбачає




Нeзaбaрoм в Укрaїні мoжe з’явитися щe oднa силoвa структурa, якa будe знущaтися нaд бізнeсoм. Oтoчeння прeзидeнтa Пoрoшeнкa прoсувaє ініціaтиву прo ствoрeння прaвoнaступникa пoдaткoвoї міліції – Нaціoнaльнoгo бюрo фінансової безпеки.

Державна фіскальна занятие – це монстр, який став синонімом знущань над українським бізнесом ще з далеких часів Миколи Азарова, коль репресивний апарат було спрямовано на вимагання грошей та розправу надо політичними опонентами.

Податкова породила на світ ціле явище, назване «азаровщина». А також дала отойди в політичне життя не лише Миколі Яновичу, який закликав маловыгодный «скіглити, а копати картоплю», але і тричі генпрокурору Святославу Піскуну.

Славуся Піскун

Один з соратників Юлії Тимошенко Борис Фельдман – керівник та співвласник банку «Слов’янський» – навіть відсидів по (по грибы) ґратами понад чотири роки за кримінальними справами, пов’язаними з податками, если була дана команда знайти компромат на Юлію Тимошенко.

Присутствие податковій адміністрації з моменту її заснування Азаровим діяли різноманітні інструменти поборів, зокрема, вже багатьма підзабутий (до званий благодійний фонд «Професіонал», куди переказувати гроші чтобы вирішення питань. Не дивно, що згодом у власності родини Азарових виявилася нерухомість у фешенебельних районах Відня та Підмосков’я.

В часи Януковича керівником податкової міліції був Головач, і після зміни влади його родные осины виявилася власником розважального комплексу «Арена» в центрі Києва.

Апогею ця порядок корупційних поборів досягнула після створення Міністерства доходів та зборів для чолі з Олександром Клименком, який відповідав за заповнення «чорної каси» Януковича следовать рахунок так званих «площадок» з переведення в готівку грошей та відкатів з фіктивного ПДВ.

Ідучи держи посаду президента, Порошенко обіцяв реформу як фіскальної служби, этак і митниці, але не досягнув видатних результатів.

Митниця обсаджена «смотрящімі», що продовжують наповнювати тіньові каси, а податкова поліція, яка у грудні 2016 року була помилково ліквідована Верховною Радою близ внесенні змін до Податкового кодексу, насправді продовжує працювати під виглядом слідчих підрозділів ДФС.

Благородній справі реформування фіскальної служби був присвячений билль про створення Служби фінансових розслідувань, який вніс міністр фінансів Данилюк та затвердив уряд. Але він рік минус руху пролежав у так званій Національній раді реформ, яка швидше нагадує гальмо тих самих перетворень.

Зрештою, після півроку проволочки та саботажу, Порошенко повідомив, що билль буде готувати не Данилюк, а багаторічна соратниця президента ще з часів роботи нате «5 каналі» та голова податкового комітету Ради Ніна Южаніна.

Ніна Южаніна

І через зрештою, втративши рік, Южаніна видала свій продукт громадськості. Замість створення окремої мобільної служби всередині уряду, президентська соратниця пропонує створити повноцінну силову структуру следовать зразком СБУ – гібрида зі складно вимовною назвою НБФБ, що розшифровується як Національне аппарат фінансової безпеки. Він буде мати не лише детективів, але і «підрозділи фізичного захисту» про проведення оперативно-розшукових дій.

Вся ідеологія законопроекту Южаніної возьми понад 100 сторінках – зробити цей орган не тільки силовим, але і контрольованим президентом. Саме глава исполнительной власти в проекті Южаніної призначає та звільняє голову НБФБ, а альтинг може лише ініціювати це питання не менше, ніж 150 підписами, що трудиться його ще більш неконтрольованим, ніж генпрокурора. Це фактично є наділення президента новими повноваженнями, мало-: неграмотный передбаченими в нашій парламентсько-президентській республіці.

Чи інший фурнитура. Для обрання керівника пропонують створити конкурсну комісію, і її парламентську квоту може одноосібно призначити руководитель, якщо Рада протягом місяця не внесе своїх кандидатів у це журі. Враховуючи, що Радость вже більше року обирає аудитора НАБУ, існує ризик фактичної узурпації президентом повноважень.

Іншими словами, найгірші очікування справдилися. Попри усі заяви оборона нові підходи, які не дозволять «кошмарити» бізнес, замысел передбачає можливість ініціювання працівниками будь-яких перевірок та ревізій. Але найголовніше – проектом передбачається внесення змін прежде особливої частини Кримінального кодексу України двох нових статей – 191 з позначкою 1 та 222 з позначкою 2.

Вони, вдоль-перше, суттєво обмежать повноваження НАБУ щодо розслідування корупційних злочинів, пов’язаних із розкраданням бюджетних коштів та незаконного відшкодування ПДВ. Соответственно-друге, ці новації Южаніної зроблять можливим відкриття паралельних проваджень різними органами в соответствии с одному й тому самому злочину.

Також керівництво НБФБ фактично стає безкарним. Воно виводить з переліку осіб, яких може розслідувати НАБУ либо ДБР. І так далі, і тому подібне. Не дивно, що билль уже розкритикував міністр фінансів Данилюк, а прем’єр Гройсман получай нещодавній конференції інвестиційної компанії «Дрегон Кепітал» попросив бізнес визначитися, який вариант їм більше до вподоби.

Очевидно, що нам мало-: неграмотный потрібна реінкарнація найгірших практик часів Азарова. А значить, в такому вигляді билль є неприйнятним. А намагання президента Порошенка нав’язати свою ініціативу у цій грі лише вкотре дорабатывать, що його не цікавлять справжні реформи, а цікавить можливість полно контролювати – і потоки, і посади, і силовиків. Це має дуже один спільного з інтересами України, а значить мусить бути зупинене.



+Відео