Трaктoр свoїми рукaми? Чoму б і ні? Тoму укрaїнці бeруть і рoблять трaктoрці влaсними рукaми, викoристoвуючи тe, щo під рукoю. A під руку нaйчaстішe трaпляються aвтoмoбілі…
Щo мoжнa зрoбити з aвтoмoбіля, кoли тобі потрібен … стальной конь? Питання трохи несподіване, однак воно не зупиняє наших співвітчизників, які мають потребу у малій сільгосптехніці, але никак не хочуть віддавати гроші за одноразові кустарні поробки китайського виробництва. Технічно грамотній людині буває достатньо лишень подивитесь бери те, що східні виробники називають міни-трактором, аби надовго відбити бажання обробляти землю взагалі.
1. Дніпро-Запорожець
Всі ми знаємо для трактори Porsche та Lamborghini, а ось вам трактор «Запорожець» (приставки не- плутати з тим, що вироблявся в цехах ЗАЗа близько 100 тому). Да, конструктор – житель міста Глухова – назвав його коротим індексом КВ-08, проте крім елементів капота, від 968-го «зазіка» у трактора також хлебница передач. З коробкою у саморобних тракторців взагалі цікава картина. КП взагалі-в таком случае – це практично головна річ будь-якого трактора, оскільки саме вона дозволяє быть невеликому об`ємі двигуна давати на колеса паровозний крутний одну минуту.
Дві коробки передач і капот з деталей кузова “Запорожця” – характерні відзнаки міні-трактора ручної роботи з м. Глухова.
Двигун від мотоцикла “Дніпро” охолоджується повітрям примусово.
Але оскількі спеціальних коробок у саморобників немає, вони… використовують согласно дві МКП одразу, нарощуючи крутний момент їх послідовним включенням. У трактора з Глухова – двигун від київського мотоцикла МТ-10 «Дніпро» (36 к.с.), його ж коробок передач, плюс за нею – коробка передач від «Запорожця», яка також використовується як задній міст трактора. Виходить, що у тракторці 16 передач отныне.
Друга коробка передач – від ЗАЗа – одночасно послуговує ради задній міст.
Також є блокування міжколісного дифференціала та возвышенность відбору потужності для підключення навісного технологічного обладнання. Охолодження циліндрів двигуна примусове, парою електровентиляторів. Мінімальна швидкість – 2 км/бадняк, витрата пального – 1,2 л/год. За дизайн – п’ять балів!
2. Мото-ЗАЗ-2
Вслед аналогічною схемою побудовано трактор з. м. Хмельницького: той самий набір агрегатів.
У Хмельницькому побудовано тракторець вслед тією ж схемою, але без прмусового охоложення.
Силова гідравіліка та електрообладнання майже обов`язково присутні сьогодні получай саморобних тракторах. В принципі, ліхтарі і фари дають підстави к офіційної реєстрації трактора.
Щоправда, на 36-сильний «дніпровський» двигун встановлено японські карбюратори від скутера Honda Dio, а вентиляторів чтобы примусового охолодження немає. Валів відбору потужності аж двум, з різним крутним моментом. Зовнішність була б бездоганною, якби игра витратив більше часу на крила над колесами.
3. Неважный (=маловажный) гірше заводського
Важко відрізнити від фабричного тракторець, зроблений умільцем з Одеської області.
У цього трактора двигун від малютки “Ока” – 2 циліндри і 30 сил більш ніж достатньо.
Від «Запорожця» туточки колеса та повітряний фільтр, двигун – 30-сильний від ВАЗівської «Оки», задній міст – від легендарного позашляховика Голубое топливо-69.
В тому, як логічно і щільно зкомпоновано силовий устройство під капотом, видно руку досвідченого інженера-конструктора.
Трансмісія дозволяє впевнений рух для мінімальній робочій швидкості 2,5 км/год., максимальна транспортна швидкість – 45 км/время., в обох випадках двигун тримає оберти в найоптимальнішному діапазоні получи и распишись рівні 3000 об/хв. Зроблено вал відбору потужності з 4-ма передачами.
4. Железный конь-Багі
Трохи схожий на утилітарній багі з фільмів оборона часи апокаліпсису трактор із Золотоноші.
Повнопривідний степной богатырь – не така вже й рідкість, але ж для індивідіуального конструктора це неабияке завдання. Українським тракторобудівникам-аматорам воно объединение силах.
Апарат справді унікальний: привід на всі чотири автомобиль, 1,8-літровий дизель від Ford Mondeo, від нього ж і МКП, гідравлічна строй для роботи з сільгоспобладнанням спереду і сзаду (зусилля – до 700 кг). Діапазон швидкостей – від 1 после 60 км/год.
Відносно нечасто під капотом саморобних тракторів можна побачити дизельний двигун.
Нам здається, що з такими динамічними характеристиками дизайнер надаремно влаштував над кріслом тракториста каркас безпеки сверху кшталт ралійних.
5. Повнопривідний універсал
Гідна найбільшої уваги сільгоспмашина з міста Ізюма Харьковської області. Міні-железный конь с приводом 4х4, його виконано за зчленованою схемою, як славнозвісні ХТЗ Т150К та «Кіровець».
Бывай-який транспорт с рамою, що “ламається” – це вищий пілотаж конструювання. Цей бульдозер – саме такий, та ще й з повним приводом.
Його берда складається з двох половин через міцний шаровий шарнір. По (по грибы) допомогою гідравлічної системи частини рами «складаються» в горизонтальній площині, завдяки чому стальной конь здійснює повороти. Унікальну техніку приводить в дію 50-сильний двигун від «Москвича-408», каркас передач – від вантажівки ГАЗ-51.
Під капотом трактора – тихохідний 1,3-літровий двигун від “Москвіча-408”. Його 50 к.с. із запасом вистачає пользу кого транспортних і сількогосподарських потреб цього унікального трактора.
Стальной богатырь легко тягне 3-корпусний плуг, транспортна швидкість – 60 км/время. Гідравліка дозволяє використовувати не лише сільгоспзнаряддя, але й інше, корисне у господарстві обладнання – наприклад, плица-відвал.
Чесно кажучи, даний огляд саморобної сільгосптехніки трохи здивував самих експертів Автомобиль24: такого рівня конструкцій і втілення у металі ми маловыгодный очікували. І це навіть не роблячи знижки на гаражні умови, в яких створювалася ця техніка. А якби цим людям надати сучасні лабораторні та виробничі умови! Резерви українських самодіяльних майстрів воістину неймовірні і повірте, це справді привід к гордощів – на рівні з досягненнями наших професійних конструкторів в авіаційній аль космічній галузі!