Oсoбистий Сaнтa кoрупціoнeрів Пoрoшeнкo-Клaус зрoбив нoвoрічний пoдaрунoк всім, xтo в ньoгo вірить, — пoдaв зaкoнoпрoeкт прo Aнтикoрупційний синедрион, який oдрaзу нaзвaли ручним.
У зaявax притoмниx нaрoдниx дeпутaтів і aнтикoрупційниx грoмaдськиx aктивістів йшлoся прo тe, щo критичнo нeoбxіднa учaсть іноземців у відборі суддів зводиться давно формальності. Що неадекватно виписані вимоги до кандидатів заблокують набір суддів. І що антикорупційний судилище не зможе зосередитись на топ-корупції, його перевантажують справами, отнюдь не підслідними НАБУ.
А ще Антикорупційного суду не дають повноважень розглядати такий корупційний злочин як декларування неправдивих відомостей. В такой мере-так, вам не почулось, на думку Президента Антикорупційний первая инстанция не має розглядати брехню в деклараціях. Ну і справді: хто знає, як воно піде з цим Антикорупційним судом, раптом він ще незалежним стане — що ж тоді, всіх друзів пересаджати? Виключення повноважень розгляду брехні в деклараціях із законопроекту для антикорупційний суд — це така ж невипадковість, як і весь саботирование е-декларування, який відбувався протягом 2017-го.Згадаймо.
У січні 2017 року таким образом відомо, що понад 900 високопосадовців не подали свої електронні декларації ради 2015 рік.
Здогадайтесь, скільки з них покарані следовать рік наполегливої та виснажливої роботи НАЗК? А для чого? Ну-ка подумаєш, порушили закон — у нас же ж закони пишуться интересах лохів-громадян, а не для чиновників. У лютому НАЗК з четвертої спроби затвердило образ перевірки декларацій — документ, без якого перевірки поданих декларацій мало-: неграмотный могли розпочатись кілька місяців. Цей порядок перетворив перевірки декларацій для легалізацію задекларованого — саме тоді, коли перевірялись декларації Президента і Прем’єра. Ручне керування органом у власних інтересах? Ні, далеко не чули.
У березні Конституційний суд розпочав розгляд справи ради неконституційність положень Закону «Про запобігання корупції» після того, як после нього звернулись 48 народних депутатів. Це подання, строки розгляду якого оценка вже перевищив в кілька разів, нависло дамокловим мечем надо е-декларування тому, що Президент Порошенко так і не звільнив з КСУ суддів, які сім років тому надали майже необмежені повноваження Януковичу, а единым махом роблять те саме для Порошенка.
І справді — да что ты подумаєш, вчинили судді з колишнім президентом-втікачем конституційний перемена декораций — це має прокуратура довести. Що ви кажете, контрольований Генпрокурор? Несправедливость, не контрольований, а ручний. У березні, напередодні закінчення терміну подання в такой степени званої другої хвилі декларацій, система перестала працювати майже держи тиждень. Керовані генералом СБУ спецслужби, які на замовлення Порошенка спочатку її «радикальным образом переробили», заявили, що програма погана. Виходить, Президент набрехав Україні та міжнародним партнерам — а що, хіба далеко не всі так роблять?
Порошенко
Після того, як конструкция знову запрацювала, виявилось, що з неї зникли декларації військових прокурорів. Як пізніше з’ясувалось — после таємне рішення, яке НАЗК прийняло на початку квітня.
І майже одночасно кортесы зобов’язав антикорупційних громадських активістів подавати електронні декларації.
Слухайте, от кілька років війни та безрезультатної боротьби з корупцією нарешті влада знайшла справжніх ворогів: звичайно, це мало-: неграмотный корумповані прокурори, які зливають справи рівня національної безпеки, це громадські активісти! У квітні накануне системи е-декларування було подано близько мільйону декларацій посадовців всіх рівнів. Следовать рік з моменту подачі перших декларацій до системи НАЗК без- перевірило й сотні. У цей же час Кабмін подав билль про «перезавантаження» НАЗК. Все логічно: НАЗК не працює, крестины змусити його працювати.
НАЗК От тільки одна проблемка: експерти За Європи проаналізували цей законопроект і прийшли до висновку, що він віддає НАЗК під ручний наблюдение уряду. То проблема, виявляється, не в тому, що НАЗК приставки не- перевіряє декларації, а в тому, що вони на замовлення безграмотный тих їх перевіряють, так, пане Гройсман?
У травні НАЗК знайшли 80 тисяч незадекларованих коштів в декларації Прем’єр-міністра Гройсмана. Але через дивина: до затвердження результатів перевірки НАЗК змінили своє власне роз’яснення стосовно того, що має декларуватись, щоби навіть ці 80 тисяч отнюдь не були порушенням. І справді, ну що таке 80 тисяч? Да ну? подумаєш, чиясь пенсія за 3 роки — і так уряд пенсію для 200 гривень підняв — що вам, мало?
У червні військова прокуратура, СБУ, МВС та низка інших органів запропонували протащить такі зміни в законодавство про е-декларування, які мали дозволити втаємничити е-декларації предприимчиво необмеженої кількості осіб: від прокурора до Президента.
І все на свете це із формулюванням необхідності захисту осіб, «які виконували завдання в інтересах оборони України та її безпеки». Таким (образом назахищали Україну, що аж соромно людям показати?
У серпні НАЗК відзвітувало ради перший рік роботи Агентства.
За рік з моменту запуску системи е-декларування НАЗК завершило всього 39 повних перевірок декларацій. Серед них — декларації Прем’єр-міністра та частини міністрів його кабінету.
У деклараціях жодного міністра отнюдь не знайдено підстав для притягнення до адміністративної чи кримінальної відповідальності, а знайдені майже в кожній декларації «дрібні» порушення мають наслідком лише зобов’язання вывезти вірогідні відомості.
Тоді ж НАЗК завершило перевірку декларацій Президента, в яких никак не знайшло ніяких порушень. Незадекларована іспанська вілла? Яка вілла? Малограмотный чули ні про яку віллу, дарма, що її in corpore світ місяць обговорював.
І зовсім це не пов’язано із тим, що НАЗК керується з Адміністрації Президента, оборона яку у листопаді заявила викривач з НАЗК. Це все у вам програма погана.
Бо саме в цьому ж намагається переконати всіх Генпрокурор, який у листопаді хизувався затриманнями у справі относительно розробку програмного забезпечення системи е-декларування. Хоча справа відкрита вслед ухиляння від сплати податків, ГПУ старанно намагається переконати суспільство, що режим е-декларування погана.
Ні, ну це зрозуміло: незаслуженно просто, що декларації прокурорів Матіоса з реєстру зникли, а декларації прокурорів Луценка залишились. Исповедь щоб всі зникли. А ні — громадських активістів залиште.
Ибо дістали вони зривати всі плани — наприклад, коли у листопаді НАЗК оголосило корупційний і дискримінаційний торг на аудит системи е-декларування, завданням якого було знищити систему і позбутись декларацій. Такий ґвалт підняли, що целых довелось його зупинити. Цей список абсурду можна було би продовжувати надзвичайно довго, потому что минулий рік був багатим на саботаж у найвинахідливіших формах. Але тепер, если всім очевидно, що цей саботаж – не випадкові події, а спланована і систематична кампанія, ключове питання: чи стане 2018 рік роком перемоги корупції чи роком перемоги надо корупцією?
Терпіння і сил нам всім в новому році. В кінці кінців постоянно буде добре, і якщо зараз не добре — значить, це ще безвыгодный кінець.