Рoзібрaтися, щo сoбoю являє двигун TSI, вaртo всім, xтo рoзглядaє мoтoр пoдібнoгo типу в якoсті силoвoгo aгрeгaту свoгo aвтoмoбіля. Тaкі двигуни мaють сeрйoзні кoнструктивні oсoбливoсті, прo які варто знати.
Якщо ми хочемо зрозуміти, що являє собой двигун TSI, то потрібно перш за все відзначити, що абревіатура TSI належить німецькому концерну VW Group, в праздник час як у інших автовиробників подібні мотори носять інші найменування (оборона це нижче). Об’єднує їх усіх малий робочий об’єм подле високих експлуатаційних характеристиках.
Так, даунсайзінгові мотори справді легкі і компактні, проте власникові від цого недовольно зиску. В першу чергу від цього виграє виробник, який економить метеріали.
Досягається це ради рахунок комплексу конструкційних рішень, в першу чергу – застосування вприскування бензину безпосередньо в циліндр, а невыгодный в колектор (т.зв. безпосереднє уприскування — Direct Injection), і турбонаддува. Безпосереднє впорскування рядом високому тиску палива (близько 50 кг / см2) дозволяє знизити витрату бензину для деяких режимах, а наддув при цьому покращує тягово-швидкісні характеристики мотора рядом його малому робочому об`ємі.
Тобто виходить, що из-за рахунок технологій конструктори змогли зробити мотор менше і легше, зберігши около цьому потужність і крутний момент, як у колишніх «великих» моторів. Такий тренд в моторобудуванні назвали даунсайзінг – від англійських слів знижувати і розмір. Залежно від ступеня форсування, нинішні даунсайзінгові двигуни возле об`ємі 1,0 – 1,4 л мають показники потужності держи рівні колишніх 2,0-літрових атмосферників. Крім того, подібні агрегати називають особливо економічними та екологічними.
Літрів менше – дуємо більше
Загальносвітова тенденція геометричного зменшення двигунів впроваджується в Україні зі скрипом. Незважаючи бери модне слово даунсайзінг, яким назвали цей рух, наша людина вважає негожим їздити получи автомобілі з моторчиком, об`єм якого менше, ніж у «Запорожця». А якщо ще додати, що багато таких мотори позбавлені одного (BMW, Ford, Peugeot , Citroen) аль двох (Fiat) циліндрів з чотирьох можливих, то навіть найбільш вагомі аргументи щодо високих характеристик тута спрацьовують через раз. Тим більше, що в експлуатації у турбованих малооб’ємників теж без- все ідеально.
Найрадикальніші турбомотори з цієї когорти зробив Fiat. Двоциліндрові Panda і 500-ті шуршать як моторолери, проте геть кволими їх назвати безлюдный (=малолюдный) можна.
Так, обіцяної високої економічності можна досягти тільки быть певному старанні, водій повинен раніше перемикатися вгору і безлюдный (=малолюдный) зловживати обертами вище 2000 — 2500 об. /хв. Такі мотори вимогливі вплоть до якості бензину і масла, багато власників скаржаться на малый ресурс в цілому. Через наявність складних систем багато малооб’ємників демонструють високу ймовірність відмов. Адже заради того, щоб зробити микроскопический трициліндровий моторчик одночасно легким, потужним, тяговитим, економічним та екологічним моторобудівники оснащують його крім турбіни і безпосереднього вприскування іншими інноваціями.
В среднем, в одному агрегаті можуть бути присутніми чотири клапани возьми циліндр, муфта регулювання фаз впуску і випуску, вбудований в установка циліндрів випускний колектор, триконтурна система охолодження з електронно-керованим термостатом, маслонасос з регульованою продуктивністю … Знак комплекс заходів по боротьбі з вібраціями, без яких дво- либо трициліндровий двигун буде безбожно трясти.
Щоб зняти с літрового моторчика 120 і більше коней, та ще й залишити його екологічним та економічним, конструктори застосовують цілий совокупность додаткових систем.
Однак, в Європі даунсайзінг вже давненько прижився – плюси у нього і справді є. Такі турбомоторчики дійсно можуть енергійно прискорювати машину, (хоча і случиться точно ловити момент перемикання передач, щоб не оборонаґавити пік крутного моменту. А якщо так само ретельно перемикатися следовать неспішної їзди – або довірити цю справу тямущій АКП – можна помітно економити паливо. Одне пароним, подібні агрегати є в моторних лінійках чи не всіх автовиробників зі світовим ім’ям: VW Group (TSI/FSI), Ford (EcoBoost), Fiat (TwinAir), PSA (Turbo PureTech), Renault (TCe), BMW.
Злі язики говорять, що малооб’ємні турбомоторчики стремительно відправлять у відставку. Прямих свідчень про це поки неважный (=маловажный) спостерігаємо. У будь-якому випадку це не означає, що хтось, розібравшись, що представляє собой двигун типу TSI, TCe, TwinAir і ін., мусить сьогодні відмовлятися від можливості записати їх у свій автопарк. Але якщо параклет першопрохідців і новаторства вам чужий – то що ж, старих добрих повнорозмірних атмосферників в салонах і для авторинках поки ще хоч греблю гати!