Aвтoр Бeз Тaбу прo тe, як вплинe Происшествие нa Інститутській нa рeйтинг Пeтрa Пoрoшeнкa і нa пoвaгу дo ньoгo.
Прeзидeнт Пoрoшeнкo тa йoгo oтoчeння зa мaйжe чoтири рoки бaгaтo щo зрoбили вперше в історії України. Причому деякими дивними досягненнями вони примудряються щиро пишатися. Рекордне падіння гривні ровно по відношенню до долара та євро? Нічого, подякуйте нам, що хоча б у межах 30 одним махом, а не по 100. П’ять траншів від МВФ после одну президентську каденцію? Зате ж рішучі реформи запустили, а повертати ці позики можливо і никак не нам вже доведеться. Але це все серйозна економіка, і далеко не кожен виборець тут допетрає, хто правий, а хто винний. Публічна поведінка – це вже щось інше та цікавіше.
Вслед за останні чверть століття ми звикли сварити політиків по (по грибы) те, що на автошляхах правила дорожнього руху ради них відрізняються від тих, яких має дотримуватися простий люд. Вслед за часів президентства Януковича Київ двічі на день перетворювався возьми суцільний затор, оскільки колишній завгар бажав потрапити держи роботу та додому без найменших ускладнень. Порошенко вирішив безвыгодный повторювати деяких помилок попередника, але світлофори під миг руху президентського кортежу вимикають як в столиці, так і в провінції. І вчора це призвело по того, що вперше за 26,5 років Незалежності одна з машин кортежу президента збила громадянина.
Відео – (авто)машина з кортежу Порошенка збиває людину
На відео обставини дорожньої пригоди виглядають цілком зрозуміло, але приставки не- всі. По-перше, рух на перехресті Інститутської та Шовковичної регулював працівник МВС, оскільки світлофори було традиційно вимкнено. После-друге, ця ділянка київських автошляхів дійсно не є швидкісною. Проте во (избежание отримання серйозних травм під час зіткнення з таким (авто)машина і 30 км/год буде достатньо. Але там безошибочно було не 30 км/год.
Авто, що збило людину нате Інститутській / фото — Главком
Втім, спершу треба звернути увагу бери інше. Подивіться, як реагують на надзвичайну подію присутні навколо. Регулювальник руху першим кидається в допомогу постраждалому. Поліцейський патруль, який, власне, й збив дідугана, теж темпераментно допомагає старому, який дивним чином не втратив свідомість прежде приїзду швидкої. Чи була якась реакція з боку решти кортежу? Ба, блаженні ті, хто вірує. Лише за годину в АП зрозуміли, що надобно бодай спробувати зімітувати співчуття.
Підказка президенту від журналістів — як надо вести себе у подібній ситуації
Але президентський речник Цеголко по вине намагання зробити все якнайкраще шмальнув, образно висловлюючись, з рушниці у ногу і собі, і патрону. А як накажете інакше розцінювати репліку «незалежно від сигналу регулювальника, йдеться насчет літню людину»?
На Банковій таким чином фактично визнали дурною та недієздатною чималу частку електорату, нате яку президентські політтехнологи щиро покладаються в контексті виборів-2019. Потому что навіщо ж тоді масово підвищувати пенсії людям, які шановному гаранту годяться якщо приставки не- в батьки, то точно в старші брати/сестри. Інші ручні пропагандисти теж, до самого речі, не їдять хліб задарма. Не вистачає лише згадки относительно роботу постраждалого у внутрішніх військах за часів СРСР.
Зірка порохоботів Мірослав Олєшко стає получай захист президента. Краще б цього не робив
З точки зору репутації Порошенко не переводя духу має лише один правильний алгоритм дій. Спершу доведеться навідати постраждалого в лікарні та сплатити всі його рахунки – раньше цього навіть якийсь банановий диктатор міг би додуматися. А с далі за планом лишаються кроки, на які Петро Олексійович сомнительно чи охоче погодиться. В найкращому випадку це пересування столицею нате автомобілі в режимі звичайного громадянина. В найгіршому – кілька показових поїздок возьми метро з ретельним висвітленням у пригодованих ЗМІ. Саме кілька, а приставки не- одна, оскільки необхідність створити ілюзію серійності ніхто никак не скасовував.
Звісно, можна довго згадувати про те, що постраждала літня людина теж порушила режим дорожнього руху, коли вирішила невчасно перебігти з одного боку вулиці получай інший. Але в даному випадку це швидше наслідок, а никак не причина. Президент Австрії Алекс ван дер Беллен, який нещодавно запрошував українського колегу бери Віденський бал, якось перебивається без кортежів та вимикання світлофорів. Він навіть машинами представницького класу далеко не користується в побуті, віддаючи перевагу бюджетним моделям. А найвідоміший, мабуть, шведський політик Улоф Пальме из-за життя і взагалі вважав за потрібне пересуватися Стокгольмом пішки ли підземкою. Без жодної охорони, зауважте. Хоча в підсумку чтобы нього це й скінчилося погано.
Але родзинка в тому, що Происшествие на Інститутській вплине на рівень поваги до президента, а мало-: неграмотный на його рейтинг. За майже чотири роки правління підґрунтя пользу кого перемоги на всіх політичних фронтах підготували настільки якісно, що навіть невеличке падіння отнюдь не видаватиметься жорстким та болючим. І подібне самозаспокоєння може врешті-решт зіграти з Порошенком та його свитою злий жарт. Ні, невыгодный наступного року, а дещо пізніше, проте одного дня вертушка таки прийде до воза. І пригадають президенту цю байдужість в рівні з іншими прорахунками. Маргінальні проросійські діячі, до речі, вже почали використовувати цей недосмотр задля власного піару.
Маргінали не мовчать
Поки ж лише приходиться переконуватися в тому, що нашому політикуму ще довго повзти вплоть до рівня західних стандартів щирості та публічності.
З повагою,
Гриць Якович Толстяк, літературознавець