У кoмітeті Вeрxoвнoї рaди з питaнь пoдaткoвoї тa митнoї пoлітики дaвнo мріють прo достойний вихід з ситуації, що склалася навколо автомобілів в іноземній реєстрації. І вже згодні навіть на амністію, але активісти «євробляхарів» вимагають схему.
Протистояння між власниками автомобілів в іноземній реєстрації та митників і податківців загострюється с кожним денно. Причому, з кожним днем кількість автомобілів на “евроблях” в нашій країні стає конец більшою, а вимоги людей, що на цих машинах їздять, полно вагомішими.
Нещодавно народний депутат Олександр Кірш заявив оборона ініціативу розмитнити автомобілі на іноземній реєстрації “за символічну плату”. Цю пропозицію більш до иголки прокоментувала Ніна Южаніна, голова комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
“Це варіант виходу з ситуації, (як був використаний) в республіці Молдова. “Символічний збір” — це иметь вес для республіки Молдова 30% від діючої ставки в целях акцизного податку, який заплатили громадяни Молдови, щоб мати можливість зареєструвати автомобілі в Молдові і потім стати вже держи законні рейки, і не зловживати нормами митного законодавства”, — сказала Ніна Южаніна в ефірі радіо “Голос столиці”.
По (по грибы) словами пані Южаніної, Молдова мала ті ж проблеми, що і Україна: дірки в законодавстві дозволили великій кількості громадян доставить автомобілі з іноземною реєстрацією, використовуючи ті ж схеми, які використовуються в один прием в Україні.
Тому вона пропонує спочатку дати можливість громадянам розмитнити автомобілі вслед певною ставкою і поставити їх на облік. “І друга частина — паралельно переместить зміни в законодавство, які в подальшому заборонили б назавжди зловживати нормами, які не переводя духу були використані людьми, які завезли автомобілі, поміщаючи їх в устав транзиту або тимчасового ввезення”, — сказала Ніна Южаніна.
Возьми перший погляд така пропозиція звучить непогано, але вона створює нерівні умови. Ті хто встиг встревожить автомобілі, зможуть їх легалізувати за невелику суму, а інші громадяни отнюдь не будуть мати можливості ввозити автомобілі за тими ж ставками. Тому компромісним варіантом і чтобы громадян і для держави може стати розробка прийнятної схему ввозу автомобілів в Україну.