Дeпутaти зaрeєструвaли зaкoнoпрoeкт, який пoкликaний підвищити рoзміри стрaxoвиx сум дo єврoпeйськиx пoкaзників. Відпoвіднo, зрoстe і вaртість пoлісів.
В Верховній Раді України зареєстрований замысел Закону №3670-д від 13.02.2018р. «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Це новий законоположение про автоцивілку, який має на меті замінити старий, який діє з 2005 року і накануне якого багато разів вносились правки.
В новому проекту Закону пропонується запровадити кілька прогресивних норм, які зроблять «автоцивілку» більш цивілізованою, а виплати ради нею будуть швидшими та гарантованими навіть у випадку банкрутства страховика. Втім, інша основание медалі – збільшення вартості полісу для автовласника.
Зокрема, законопроектом пропонується:
Поетапно підвищити розміри страхових сум накануне рівня країн Європейського Союзу, а потім запровадити поступову дерегуляцію визначення страхового платежу раньше ринкового.
Запровадити укладення договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів у електронній формі. Одн з тим, передбачити перехідний етап, який дозволить протягом року після початку дії Закону забезпечити можливість укладання договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів як у електронній, просто так і у паперовій формах.
Впровадження електронного полісу дасть можливість відповідним підрозділам Національної поліції перевіряти наявність чинного договору у водія шляхом запиту прежде такої бази даних і не змушує водія мати близ собі паперовий поліс. Також це виключить можливість збанкрутілим страховим компаніям продовжувати продаж полісів, вводячи людей в оману.
Запровадити систему прямого врегулювання страхових випадків присутствие якій страховик, який застрахував цивільно-правову відповідальність потерпілого, виконує обов’язки страховика, який застрахував цивільно-правову відповідальність особи, яка завдала шкоду (у частині здійснення страхового відшкодування у зв’язку з пошкодженням аль фізичним знищенням транспортного засобу потерпілого).
Спростити процедуру повідомлення насчет дорожньо-транспортну пригоду, запровадити чітку регламентацію та часові межі для того прийняття рішення про здійснення страхового відшкодування та його виплати.
Регламентувати обычай оцінювання розміру збитків потерпілого шляхом запровадження звіту для збиток — документа, який підтверджує розмір оціненого збитку відповідно накануне Закону України «Про оцінку майна та майнових прав» та Закону України «Оборона судову експертизу». Підвищити відповідальність страховика за порушення строків виплати страхового відшкодування (регламентної виплати) з пики страховика особі, яка має право на отримання такого відшкодування.
Врегулювати механізм компенсації страховиком витрат особи, відповідальність якої застрахована.
Визначити додаткові підстави интересах здійснення МТСБУ регламентних виплат за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Імплементувати вимоги Євродирективи в частині створення єдиного інформаційного центру, вплоть до якого може звернутись будь-яка особа (безвідносно того, в якій страховій компанії вона застрахована) з метою консультації та отримання інформації. Пропонується надати такі полномочия та функції МТСБУ, як саморегулівній організації учасників ринку.
Узгодити термінологію Закону з Цивільним кодексом України з врахуванням судової практики з метою недопущення неоднозначного трактування норм Закону судами.