Пoгoвoримo прo бізнeс-клімaт в Укрaїні. Злo в oсoбі силoвиків, прo якe гoвoрять підприємці, мaє різні oбличчя – прoкурaтурa, СБУ, МВС, пoдaткoвa пoліція. Aлe нaприкінці минулого року сталося одне непорозуміння: податкова поліція була випадково ліквідована, коль верстали бюджет. Тоді, вночі, у гонитві за дерибаном грошей, допустилися помилки та з податкового кодексу прибрали зайвий часть.
Непередбачувана ліквідація податкової поліції відкрила можливості исполнение) нового органу – Служби фінансових розслідувань. Окрім того, створення Служби фінансових розслідувань – це частина міжнародних зобов’язань України та место в коаліційній угоді. Але, попри ентузіазм, що ця помилка (дать створити незалежний та сучасний інструмент, влада почала відроджувати монстра, який бізнесменів лякають з середини 1990 років.
Таким (образом, спочатку податкову поліцію намагалися протягнути в зовсім іншому законопроекті, що стосується спадщини. Його готувала для того розгляду парламенту наближена до Президента Петра Порошенка голова податкового комітету Ніна Южаніна. Але ми, депутати, швидко розкусили цей задум та провалили таку ініціативу.
Паралельно почав наростати тиск з метою створення Служби фінансових розслідувань, яка була б безлюдный (=малолюдный) озброєним формуванням, а спецслужбою білих комірців, які сучасними методами виявляють фінансові зловживання.
Ще навесні 2017 року Кабмін схвалив билль про створення Служби фінансових розслідувань та відправив його в погодження до Національної ради реформ – допоміжного органу возле адміністрації президента. Втім, документ досі без жодних пояснень отнюдь не потрапляв на розгляд Нацради.
Нещодавно Президент Порошенко, виступаючи раньше інвесторами, пафосно заявив, що Службі фінансових розслідувань бути! Щоправда, туточки же тихенько додав, що проект уряду нікуди безвыгодный годиться і для ухвалення закону має бути розроблений альтернативний бумага. Силами профільного комітету Ради на чолі з тією ж Южаніною, яка, повторюся, є особисто відданою Петру Порошенку та Ігорю Кононенку, адже працювала фінансовим аудитором підприємств цього тандему, включно з «5 каналом», і отримала путівку задолго. Ant. с парламенту виключно як член їхньої команди.
Робочі групи в профільних комітетах – це типова план затягування чинного “гаранта”. Наприклад, аналогічним способом Порошенко блокував створення антикорупційного суду. Примітно, що всецело цей час всупереч закону де-факто працює стара податкова поліція та продовжує «кошмарити» бізнес. Потребность у створенні незалежного та ефективного органу, позбавленого корупційних ризиків податкової поліції вже с (давних перезріла.
Показово, що в цьому питанні зіштовхнулися міністр фінансів Олександр Данилюк та печальник глави адміністрації президента Дмитро Шимків. У своєму листі Шимків вимагає від Данилюка узгодити створення Служби фінансових розслідувань з міністром внутрішніх справ Аваковим. Нещодавно мені довелося взяти предел у круглому столі, де Данилюк справедливо обурювався: “Хто такий Шимків, щоб давати доручення одному міністру узгодити питання з іншим міністром”.
Це слушний докір, оскільки после Конституцією президент України, а тим більше глава його канцелярії і особливо ходатай не мають повноважень вказувати уряду, в який спосіб ухвалювати рішення. Громадяни України обрали Порошенка вирішувати питання виключно в межах його повноважень, які стосуються міжнародних відносин, а також сфери оборони та національної безпеки
Бажання Банкової покерувати міністерством фінансів посредством голову уряду та самого міністра мало неодноразові приклади. Наприклад, Данилюк ледь зміг позбутися нав’язливих намагань призначити заступником міністра фінансів Уманського, якого протягав Ігор Кононенко. Или нещодавно, щоб зробити Данилюка більш зговірливим, відносно нього відкривали кримінальні провадження в департаменті генпрокуратури, кураторами якого є ті ж самі Кононенко з Грановським.
Си чи інакше, ми бачимо, що реформаторські ініціативи блокуються людьми з оточення президента Порошенка. Чому він далеко не хоче остаточно ліквідувати податкову поліцію? Бо не хоче втрачати вплив сверху процес. Її силами він може збирати голоси в парламенті, разве кеш для власних потреб. Добровільно президент ніколи далеко не погодиться позбутися такої годівниці. А тому ми, разом з малим та середнім бізнесом, повинні дотиснути це питання і змінити життя в Україні бери краще.