Прaктичні пoрaди aвтoвлaсникaм, як прaвильнo вибрaти лeгкoсплaвні диски. Aджe нeвдaлий вибір мoжe призвeсти дo aж ніяк нe бaжaнoгo рeзультaту.
Пeрш ніж зрoзуміти, як вибирaти лeгкoсплaвні диски, ви мaєтe визначитись, в (видах чого вони вам потрібні. Відповідей може бути дві: для того краси або для поліпшення їздових характеристик. Відповідно, і критерії підбору будуть трохи відрізнятись. Але спочатку ради головні, спільні для обох випадків параметри.
Геометрія
Колісний снаряд має кілька геометричних параметрів, які визначають його придатність задолго. Ant. с конкретної моделі автомобіля і навіть до конкретної комплектації певної моделі.
Більшість автомобілістів купує легкосплавні диски заради дизайну, проте рядом правильному розрахунку вони можуть дещо поліпшити ходові якості машини.
Розболтовка (PCD)
Цим чудернацьким неологізмом характеризують діаметр (в міліметрах) окружності, бери якій лежать отвори кріплення, та їхню кількість – наприклад, 4х98, 4х114,3, 5х120 и т.п. Якщо PCD купленого диска відрізняється від даних штатних коліс, використовувати його безграмотный можна.
Параметри кріплення (PCD) мають безумовно відповідати вимогам автовиробника, щодо решти розмірів у певній мірі допускається відхилення.
Посадочний діаметр шини
Виражається в дюймах: R13, R14 – хоть до R20 і більше. Впливає на діаметр колеса в цілому і получи висоту профіля шини: якщо вона низькопрофільна, машина краще керуватиметься у швидкісних поворотах, але если менш комфортною на нерівностях. Також цей параметр пов’язаний з параметрами гальмівних механізмів: колісні диски малого діаметру можуть “не налізти” бери великі гальмівні диски. Таке трапляється навіть на одній тій самій моделі (авто)машина, але з різними двигунами (наприклад, Seat Cordoba 1,4 и Seat Cordoba 2,0 Sport). Завеликий “дюйм” теж безлюдный (=малолюдный) дуже добре – колесо збільшеного діаметру просто не влізе під крило машини.
Масштаб. Ant. длина
Виражена в дюймах, вона диктує ширину шини – яку прийнято вимірювати в міліметрах. Зазвичай масштабность диска на 25 – 30% менша від ширини шини. Значні відхилення від цієї цифри в праздник чи інший бік небажані, оскільки порушують умови роботи протектора.
Виліт (ЕТ, Offset)
Це відстань між віссю симетрії диска і поверхнею, якої він прилягає прежде маточини автомобіля. ET виражається в міліметрах (ET30, ET45 і т.п.), може бути с плюсом, з мінусом і нульовим. Від нього залежить, наскільки глибокого переворот сидить в колісній арці. Чим менше виліт – тим ширше колія, і навпаки.
Підбір виліту (ЕТ) пов’язаний з шириною диска. Надто едва ощутимый ЕТ призводить до швидкого зносу підшипників і порушень у керуванні, завеликий – перед контакту колеса з деталями підвіски.
За рахунок застосування дисків з меншим ET можна встановлювати нате машину більш широкі шини – колесо немов відсувається від деталей підвіски назовні автомобіля. Як условия, відхилення ЕТ від штатного менше ніж на 5 мм неважный (=маловажный) викликає “затирання” колеса до деталей підвіски чи кузова.
Діаметр центрального отвору (DIA)
Цей отвір допомагає центрувати шкив при його встановленні на автомобіль, він позначається в міліметрах. Сверху легкосплавних дисках DIA часто роблять із запасом – для більшої універсальності, а интересах використання на машинах с меншим діаметром виступу на маточині існують калібровані пластикові кільця.
Усі легкосплавні диски сьогодні випускаються як безкамерні, тому мають відповідний профіль обода з хампами – упорами в целях борта покришки.
Красиве і корисне
Поняття краси стосовно коліс у кожного різні, і исполнение) всіх смаків існує безліч варіантів дизайну. Але вважається, що справляти враження бери публіку має також великий діаметр і ширина коліс. Вище ми вже говорили для те, що більший діаметр диска – це менший удобство. Варто також додати, що колеса на великих дисках з низькопрофільними шинами даром травмуються на нерівностях – гума рветься, диски деформуються аль ламаються геть. А надмірна ширина зі свого боку – це зайва витрата пального і прискорений знос підшипників маточин (якщо використовувати диски із зменшеним ЕТ).
Значно менша частина користувачів бачить у легкосплавних дисках спосіб поліпшити ходові характеристики машини. Крім шин низького профілю возьми великих дисках, що покращує керованість, це можуть бути високоякісні полегшені диски. Вони зменшують непідресорені маси і підвищують комфортність роботи підвіски. Найкраще таким вимогам відповідають ковані диски, які, щоправда, значно дорожчі звичних литих. Справді легкі диски є і серед “лиття”, проте шукати надобно серед поважних брендів.