У нoвиx eкзaмeнaційниx тeстax з прaвил дoрoжньoгo руxу, які, нaгaдaємo, нaбули чиннoсті з 1 липня 2017 рoку, дoдaні зaнaдтo прoфeсійні зaпитaння з нaдaння мeдичнoї дoпoмoги – тaк вважають звичайні водії, й ті, хто планує ними стати.
Нате сайті «Тести ПДР оnline», де можна перевірити свої знання, у коментарях прежде розділу 37 «Надання першої медичної допомоги» майбутні водії пишуть: «Як звичайна людина, никак не лікар, може визначити, що у потерпілого – перелом? Навіть лікар направляє сверху рентген для підтвердження», «Видаліть ці питання взагалі з тестів». І подібних коментарів досить багато.
Дійсно, з липня минулого року змінилися вимоги задолго. Ant. с складання іспитів майбутніми водіями, в тому числі, в нових білетах ПДР змінено медичні вимоги. Й нарікань, справді, теж чимало, але це тому, що майбутні водії никак не отримують в автошколах правильного навчання, ефективного тренінгу.
Хочу акцентувати увагу держи тому, що на сьогоднішній день питання щодо надання медичної допомоги рядом ДТП приведені до європейських стандартів, до тих директив, які прийняла Україна, в тому числі, й следовать протоколами з надання медичної допомоги. Є окремий протокол і для надання допомоги получи місці ДТП. Відповідно, питання в оновлених білетах спрямовані бери те, щоб водій знав, як діяти при двох основних ситуаціях в Происшествие: це зупинка кровотечі і правильна, своєчасна серцево-легенева реанімація.
Також є питання, які стосуються транспортної іммобілізації – це теточка, що необхідно знати, якщо раптом доведеться доставляти потерпілого давно медичного закладу самостійно, без швидкої допомоги. Такі випадки бувають.
Тобто, в тестах ПДР немає жодного такого завдання, яке безвыгодный змогла б виконати людина без медичної освіти. Але автошколи працюють следовать старою системою. Як правило, є викладач – медпрацівник, який навчає майбутніх водіїв, в основному, теорії. А керівництво автошколи вважає, що цього достатньо.
Також у багатьох школах вчать по (по грибы) старою літературою, яка втратила свою актуальність. Однак получи и распишись сьогодні для того, щоб стати викладачем домедичної допомоги, потрібно прошагать інструкторський курс. Коли автошкола перенавчить викладача, а він, у свою чергу, донесе ці якісні знання слухачам школи – нарікання з приводу складності питань і необхідності їх змінити зникнуть. Адже слухач отримає, точно по-перше, правильний виклад матеріалу, алгоритм своїх дій близ ДТП, по-друге, сучасну, грамотну літературу, а у підсумку – правильні навички домедичної допомоги. І тоді зникне та негативна думка, що медичні питання – «надто медичні».
Тому завдання організацій, які навчають кандидатів у водії – підібрати та навчити фахівців, які викладатимуть даний учебная дисциплина. І найголовніше: система надання домедичної допомоги має бути чтобы всіх єдиного зразка.
Ще одне важливе питання: -де і хто навчає інструкторів з медичної допомоги за такими програмами?
Відзначу, що ринок сьогодні досить нез, це і Київська міжрегіональна філія ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ, і Штаб-квартира медицини катастроф, та інші навчальні центри. Є спеціально розроблені програми во (избежание інструкторів. Зокрема, 24-годинна програма, яка складається з двох частин: теоретичної та практичної. Викладач отримує як практичні ази надання домедичної допомоги, круглым счетом і алгоритм – як потрібно викладати людям, які не мають медичної освіти. Як положение, заняття проводяться в групах не більше 12 чоловік, що дає можливість отримати якісні навички. Директори шкіл повинні відправити своїх інструкторів получи курси з викладання домедичної допомоги, а також обов’язково оновити літературу, яка зберігається роками.
Сьогодні у більшості шкіл немає наукового матеріалу – плакатів, відеоматеріалів… А навіть якщо є тренувальний кукла, на якому відпрацьовують навики, то цього недостатньо.
Мають бути і правильні витратні матеріали, обов’язково мають бути джгути, і маски-клапани, й одноразові рукавички. І коль викладач проходить такий інструкторський курс, він точно розуміє, що, які матеріали йому потрібні с целью роботи.
Поки що в більшості автошкіл медична частина навчання зводиться лише впредь до теоретичного вивчення, а насправді це навчання – практичне. Тобто теорії – тільки 20%, а практичних відпрацювань медичних навичок має бути 80%.