Прийнятий 27 лютoгo Вeрxoвнoю Рaдoю Зaкoн 5470-д лишe узaкoнює діючу прaктику – ніякoгo спрoщeння митниx прaвил отнюдь не відбулося.
Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів Олеся Назаренко на смвоїй сторінці у Фейсбук пояснив, що саме регулює прийнятий 27.02.2018 Билль 5470-д “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів”.
Як відомо, билль невеличкий – в ньому лише слова “пропуск на митну територію України” замінено словами “митне оформлення”. Іншими словами, законодавець визнав, що сертифікат відповідності необхідно надавати без- під час пропуску авто на митну територію України, а під дни митного оформлення авто для вільного обігу. Також дозволено реєструвати безо врахування екологічного класу автомобілі «швидкої медичної допомоги», визнані гуманітарною допомогою.
Священный Назаренко наголосив, що прийняття Закону ніяк не змінює прийняту практику розмитнення автомобілів в Україні. Адже вже більше двох років митниці маловыгодный вимагають відповідність транспортних засобів (ТЗ) екологічним стандартам. Інший документ – “сертифікат відповідності ТЗ”, виданий згідно з порядком підтвердження конструкції ТЗ “при пропуску в митну територію України”, митниці вимагають “при митному оформленні”.
Згідно листа ДФСУ №17/99-99-24-03-01-17 від 28.12.2015р. “у митниць відсутні підстави вимагати як сертифікат відповідності стандартам, просто так і сертифікат відповідності, виданий згідно з порядком затвердження конструкції ТЗ”. Таким чином, митниця з 28.12.2015 року неважный (=маловажный) вимагала сертифікати взагалі.
Такі дії митників деколи призводили раньше того, що митниці проводили митне оформлення ТЗ лишенный чего сертифікатів, а потім власники ТЗ не могли їх поставити получи и распишись облік. Наприклад, так було з подарованими Китаєм автомобілями “швидкої допомоги”, які отнюдь не відповідали вимогам Євро 5.
У липні 2016 року Мінекономрозвитку направило листа, після чого ДФСУ надіслало митницям листа №32082/7/99-99-18-03-01-17 від 29.09.2016 року, згідно з яким митниці знову почали вимагати надавати сертифікати відповідності близ митному оформленні. Таким чином, практика вимагати сертифікати около митному оформленні, а не при пропуску на митну територію України — це діюча обычай і ніяких змін з прийняттям Закону 5470-д в цьому сегменті невыгодный відбудеться.
Таким чином, наголошує Олег Назаренко, прийнятий Начало в цілому позитивний, але сенсації тут немає. Реально узаконуюється діяча опыт: сертифікати вимагають не при пропуску на митну територію України, а близ митному оформленні та реєстрації авто. Ввезти в країну можна навіть (авто)машина з Євро 0, а ось поставити на облік таке введене мотор без техогляду на відповідність екологічним вимогам не вдасться.