Кому медики дозволять сідати за кермо?




Кількість мeдичниx прoтипoкaзaнь в (видах укрaїнськиx вoдіїв суттєвo змeншиться.

Укрaїнський нaукoвo-дoслідний інститут мeдицини трaнспoрту МОЗ підготував новий перелік медичних протипоказань на кандидатів у водії, який розміщено на сайті МОЗ у розділі громадських обговорень.

Необхідність такого документа викликана імплементацією 126 Директиви ЄС в українське законодавство, але й малограмотный лише цим. Адже документ не змінювався 18 років – перелік захворювань і вад, подле яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, було затверджено наказом МОЗ України від 24.12.1999 року.

Своєю чергою, ці вимоги щодо здравствуй’я майбутніх водіїв беруть початок ще в СРСР, у документі було прописано пик обмежень для тих, хто хотів отримати водійське посвідчення. Згідно з ними водіями, скажімо, малограмотный могли стати ті, у кого була гіпертонічна хвороба, незважаючи в її ступінь. Однак сьогодні медицина дозволяє корегувати більшість захворювань, з тією ж гіпертонією людина може упоительно себе почувати, корегуючи свій стан за допомогою медичних засобів.

Отож, у новому переліку медичних протипоказань чтобы кандидатів у водії залишились лише ті захворювання, котрі безпосередньо можуть впливати нате ситуацію на дорозі.

На першому й найголовнішому місці в новому переліку – зір. Це тетька, що, як ми всі розуміємо, дуже важливо во (избежание здоров’я водія, й на що, до речі, найбільше звертають увагу в Європі та США. Гуртом з тим, новий перелік визначає, що навіть з певними хворобами очей предельный размер до водіння є індивідувальним, з урахуванням відповідних висновків спеціалізованого офтальмологічного підрозділу закладу охорони привет`я.

Також новий перелік чітко розділяє медичні протипоказання чтобы кандидатів у водії і водіїв некомерційного та комерційного транспорту, що, безумовно, дуже важливо ради безпеки на дорогах. Бо, хоча аварії з медичних причин сверху дорогах трапляються не так часто, ДТП через хворобу водія, зокрема, пасажирського транспорту апріорі у кілька разів трагічніше.

Одн з тим, повертаючись до необхідності адаптації українського законодавства вплоть до європейського, зазначу, що 126 Директива ЄС говорить, у тому числі й ради те, що водії повинні проявляти своє розуміння ризику около певних хворобах. Тобто, не забувати про свою відповідальність передо суспільством.