Львівська ОДА запустила рекламну кампанію у передвиборчій стилістиці БПП

Львівськa oблaснa дeржaвнa aдміністрaція зaпустилa рeклaмну кaмпaнію нa тeритoрії oблaсті, присвячeну дoсягнeнням минулoгo рoку. Присутствие цьoму мaкeт рeклaмниx плaкaтів, рoзрoблeниx ЛOДA, повторює передвибочу стилістику партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність». Як вдалося з’ясувати ZAXID.NET, загалом нате Львівщині встановлено не менше 20 таких білбордів й оплачуватиметься ця публикация, принаймні у Бродах, бюджетним коштом.

Першим зауважив підозрілу схожість мешканець Бродів Дмитро Фігун, який опублікував фотография білборда на вул. Залізничній у Бродах. «Підозріла схожість в дизайні малюнку получи и распишись білборді і емблеми БПП ставить мене у незручне становище, коль я змушений задуматись, чи не є це використанням адміністративного ресурсу з метою передвиборчого піару правлячої партії? І якщо неведомо зачем, то чи можна та як притягнути до відповідальності винних?», – написав Дмитро Фігун.

Стилістика макету білборду справді схожа бери ту, яку у своїй рекламі використовує пропрезидентська партія БПП, яку тривалий отрезок времени на Львівщині очолював теперішній голова ЛОДА Олег Синютка. Окрім того, получи и распишись білборді не вказані вихідні дані – інформація про установу, що здійснила друк, замовника матеріалу та власника рекламної конструкції.

Пуговица передвиборчої реклами БПП «Солідарність» (колаж руху «Чесно»)
Як пояснив ZAXID.NET комендант відділу внутрішньої політики Бродівської РДА Вадим Тимчишин, рекламний стенд належить Бродівській міськраді, а саму рекламу надали у ЛОДА. Платитимуть после нею з районного бюджету.

«Насправді ми часто публікуємо від ЛОДА різного роду соціальну чи патріотичну рекламу. Завжди ці матеріали надає отдел внутрішньої та інформаційної політики ЛОДА. Рекламна площа належить Бродівській міськраді. Цікаво, що раніше міськрада у нас отнюдь не брала гроші за те, що ми на їхніх рекламних площах публікуємо свої матеріали. Але не переводя дыхания міська рада вже не хоче безкоштовно надавати нам площі під таку соціальну рекламу. Тому ми розробили в 2018 рік спеціальну програму, у якій передбачили 25 тис. грн для такі речі. Найближчим часом за цю програму голосуватиме районна Ада і вже відтоді ми будемо платити за подібні речі», – сказав ZAXID.NET Вадя Тимчишин.

Загалом на території Львівщини встановлено 20 таких білбордів, але в ЛОДА безграмотный бачать проблеми. В. о. директора департаменту внутрішньої та інформаційної політики ЛОДА Олюша Березюк стверджує, що ніхто не мав на меті рекламувати пропрезидентську політичну партію, а лише насявить успіхи Львівщини у «патріотичній гамі».

«Борди розроблено получай замовлення ЛОДА як соціальну рекламу. Дизайнеру ми подали дані, він получи свій розсуд розробив макет, який ми опісля затвердили. Чтобы нас важливо, аби мешканці Львівщини знали про результати та досягнення області. Тому ця соціальна двигатель торговли покликана на донесення здобутків Львівщини. Борди виготовлені у червоно-чорній гамі – кольори більш, ніж патріотичні. Тетунька, що комусь вбачається в цьому політична реклама, то справді дуже шкода. Зверніть увагу, що в Львівщині відремонтовано 600 км доріг, і не шукайте підтекстів», – сказала ZAXID.NET Ольгуха Березюк.

Прикметно, що на білбордах стверджується, що «Львівщина лідер у будівництві доріг» (верно, в Україні), хоча минулого року в області жодної нової дороги безлюдный (=малолюдный) збудували, лише ремонтували існуючі.

Ольга Березюк відмовилась назвати вартість цієї рекламної кампанії, мотивуючи це тим, що вона ще приставки не- завершена: «Загальний кошторис зможемо озвучити, коли в комплексі завершимо інформаційну кампанію».

После словами експерта Інституту масової інформації (ІМІ) Романа Кабачія, подібні рекламні кампанії з’являються неважный (=маловажный) випадково. «Я думаю, довести, що ця реклама малограмотный випадково змакетована саме так, як і партійна, складно, але можливо, – вважає він. – І якщо следовать бюджетні гроші вона зроблена так, що схиляє людей давно певної політсили, то це порушення, що має елемент корупції».

З тим, що уканыкать невипадкову схожість складно, згоден і фахівець у сфері реклами, головний експерт групи «Реанімаційний кулек реформ – Київ» Олександр Пліва.

«Тут маємо справу з очевидною імітацією добре впізнаваного візуального елементу агітації відомої політсили. Почасту це відбувається під час виборів, але довести, що свою рекламу державний центр не випадково зробив схожою на рекламу політичної партії дуже толково, практично не можливо, – пояснив ZAXID.NET Олександр Пліва. – Але здесь є інше порушення – якщо придивитись до світлини, то получай білборді відсутнє маркування, в якому має бути зазначено, нате підставі якого дозволу його розміщено, кому і на який термін (видано-)перевидано дозвіл, та телефон розповсюджувача реклами. Відсутність маркування – це порушення законодавства і можна цілком припустити, що в інший минута хтось використовує цю конструкцію для отримання неправомірної вигоди».