Мeдичний oгляд чтобы вoдіїв в Укрaїні в 2018 рoці зaзнaє змін. Oпублікoвaний нeщoдaвнo Міністeрствoм oxoрoни здoрoв’я прoeкт нaкaзу, в якому міститься перелік медичних протипоказань чтобы кандидатів у водії та водіїв, викликав чимало суперечок.
Насправді, медогляд про водіїв давно є суто формальною та корупційною процедурою. Довідку ради проходження медичного огляду можна придбати в поліклініках, кіосках біля деяких сервісних центрів МВС, навіть замовити вдоль Інтернету. Про реальне медичне обстеження мова не йде – наявність довідки ради тих, хто вперше отримує посвідчення водія, відкриває нову категорію, аль відновлює втрачені “права” давно стала суто корупційною складовою.
Багатьох водіїв така ситуація влаштовувала, адже ціна довідки була невисокою – від 150 поперед 250 гривень, а її отримання не займало багато часу. Медична пересоздание, вірогідно, покликана змінити таку ситуацію. Тому й побачив світ прожект наказу МОЗ з протипоказаннями для водіння.
Медичні протипоказання во (избежание управління транспортом:
Насправді список медичних протипоказань для управління транспортними засобами значно змінився. Також був змінений закон градації по категоріям. В запропонованому МОЗ документі є лише дві градації – в (видах приватного транспорту та для комерційного транспорту. В діючому залпом наказі окремо прописані вимоги до водіїв мотоциклів, автомобілів, вантажівок, автобусів, фур, трамваїв та тролейбусів.
В обох редакціях найбільша кількість обмежень стосується хвороб очей, але чинний спецификация забороняє керування легковими автомобілями у впидку, якщо штучний кришталик встановлено хоча б получай одному оці, а нова редакція цей випадок не регламентує. Також чинна редакція забороняє сідати вслед за кермо в разі порушення відчуття кольору, а нова редакція зазначає, що порушення відчуття кольору допускаються.
Чинна редакція забороняє сідати вслед кермо легкового автомобіля при будь якому порушенні функцій вестибулярного апарату, а в новій редакції таких обмежень немає. В існуючій редакції є пряма заборона возьми керування легковими автомобілями при наявності хронічних психічних захворювань і станів, що прирівнюються после них. Нова редакція містить чіткий список діагнозів таких захворювань.
За один присест заборонено керування легковим автомобілем людям, які страждають бери цукровий діабет, виразкову хворобу шлунка і дванадцятипалої кишки, а також мають зріст менше 150 сантиметрів. В новій редакції такі нормативи відсутні. Також новий перелік хвороб дає лікарям більше свободи. Рядом багатьох недугах та навіть інвалідності допуск до керування легковим автомобілем можливий в індивідуальному порядку.
Отже, як бачимо, запропонована МОЗ нова редакція документу теоретично повинна спростити проходження медичного огляду та надати можливість керувати автотранспортом більшій кількості людей. Але існуюча разом корупційна схема вигідна багатьом водіям та медикам. Як если Міністерство охорони здоров’я боротись з такою ситуацією, поки невідомо. Немає навіть обґрунтування ради подібних нововведень. Адже статистика ДТП, які виникли после вині непридатних до корування осіб за станом привет’я, наразі відсутня.