Oсoбистий Сaнтa кoрупціoнeрів Пoрoшeнкo-Клaус зрoбив нoвoрічний пoдaрунoк всім, xтo в ньoгo вірить, — пoдaв зaкoнoпрoeкт прo Aнтикoрупційний камера, який oдрaзу нaзвaли ручним.
У зaявax притoмниx нaрoдниx дeпутaтів і aнтикoрупційниx грoмaдськиx aктивістів йшлoся прo тe, щo критичнo нeoбxіднa учaсть іноземців у відборі суддів зводиться накануне формальності. Що неадекватно виписані вимоги до кандидатів заблокують набір суддів. І що антикорупційний высшая инстанция не зможе зосередитись на топ-корупції, його перевантажують справами, приставки не- підслідними НАБУ.
А ще Антикорупційного суду не дають повноважень розглядати такий корупційний злочин як декларування неправдивих відомостей. Неведомо зачем-так, вам не почулось, на думку Президента Антикорупційний руки правосудия не має розглядати брехню в деклараціях. Ну і справді: хто знає, як воно піде з цим Антикорупційним судом, раптом він ще незалежним стане — що ж тоді, всіх друзів пересаджати? Виключення повноважень розгляду брехні в деклараціях із законопроекту оборона антикорупційний суд — це така ж невипадковість, як і весь срыв е-декларування, який відбувався протягом 2017-го.Згадаймо.
У січні 2017 року выходит відомо, що понад 900 високопосадовців не подали свої електронні декларації из-за 2015 рік.
Здогадайтесь, скільки з них покарані из-за рік наполегливої та виснажливої роботи НАЗК? А для чого? Положим подумаєш, порушили закон — у нас же ж закони пишуться для того лохів-громадян, а не для чиновників. У лютому НАЗК з четвертої спроби затвердило церемониал перевірки декларацій — документ, без якого перевірки поданих декларацій без- могли розпочатись кілька місяців. Цей порядок перетворив перевірки декларацій нате легалізацію задекларованого — саме тоді, коли перевірялись декларації Президента і Прем’єра. Ручне керування органом у власних інтересах? Ні, малограмотный чули.
У березні Конституційний суд розпочав розгляд справи для неконституційність положень Закону «Про запобігання корупції» після того, як до самого нього звернулись 48 народних депутатів. Це подання, строки розгляду якого камера вже перевищив в кілька разів, нависло дамокловим мечем по-над е-декларування тому, що Президент Порошенко так і не звільнив з КСУ суддів, які сім років тому надали майже необмежені повноваження Януковичу, а в один присест роблять те саме для Порошенка.
І справді — да что вы? подумаєш, вчинили судді з колишнім президентом-втікачем конституційний опрокидывание — це має прокуратура довести. Що ви кажете, контрольований Генпрокурор? Кривда. Ant. правда, не контрольований, а ручний. У березні, напередодні закінчення терміну подання просто так званої другої хвилі декларацій, система перестала працювати майже получи тиждень. Керовані генералом СБУ спецслужби, які на замовлення Порошенка спочатку її «ради переробили», заявили, що програма погана. Виходить, Президент набрехав Україні та міжнародним партнерам — а що, хіба отнюдь не всі так роблять?
Порошенко
Після того, як политическое устройство знову запрацювала, виявилось, що з неї зникли декларації військових прокурорів. Як пізніше з’ясувалось — от таємне рішення, яке НАЗК прийняло на початку квітня.
І майже одночасно кортесы зобов’язав антикорупційних громадських активістів подавати електронні декларації.
Слухайте, вследствие кілька років війни та безрезультатної боротьби з корупцією нарешті влада знайшла справжніх ворогів: звичайно, це маловыгодный корумповані прокурори, які зливають справи рівня національної безпеки, це громадські активісти! У квітні после системи е-декларування було подано близько мільйону декларацій посадовців всіх рівнів. Следовать рік з моменту подачі перших декларацій до системи НАЗК неважный (=маловажный) перевірило й сотні. У цей же час Кабмін подав билль про «перезавантаження» НАЗК. Все логічно: НАЗК не працює, необходимо змусити його працювати.
НАЗК От тільки одна проблемка: експерти За Європи проаналізували цей законопроект і прийшли до висновку, що він віддає НАЗК під ручний осмотр уряду. То проблема, виявляється, не в тому, що НАЗК отнюдь не перевіряє декларації, а в тому, що вони на замовлення неважный (=маловажный) тих їх перевіряють, так, пане Гройсман?
У травні НАЗК знайшли 80 тисяч незадекларованих коштів в декларації Прем’єр-міністра Гройсмана. Але ото дивина: до затвердження результатів перевірки НАЗК змінили своє власне роз’яснення стосовно того, що має декларуватись, щоби навіть ці 80 тисяч безграмотный були порушенням. І справді, ну що таке 80 тисяч? Да ну? подумаєш, чиясь пенсія за 3 роки — і так уряд пенсію возьми 200 гривень підняв — що вам, мало?
У червні військова прокуратура, СБУ, МВС та низка інших органів запропонували пронести такі зміни в законодавство про е-декларування, які мали дозволити втаємничити е-декларації неакадемично необмеженої кількості осіб: від прокурора до Президента.
І однако це із формулюванням необхідності захисту осіб, «які виконували завдання в інтересах оборони України та її безпеки». Таково назахищали Україну, що аж соромно людям показати?
У серпні НАЗК відзвітувало оборона перший рік роботи Агентства.
За рік з моменту запуску системи е-декларування НАЗК завершило всього 39 повних перевірок декларацій. Серед них — декларації Прем’єр-міністра та частини міністрів його кабінету.
У деклараціях жодного міністра никак не знайдено підстав для притягнення до адміністративної чи кримінальної відповідальності, а знайдені майже в кожній декларації «дрібні» порушення мають наслідком лише зобов’язання дать вірогідні відомості.
Тоді ж НАЗК завершило перевірку декларацій Президента, в яких безграмотный знайшло ніяких порушень. Незадекларована іспанська вілла? Яка вілла? Безграмотный чули ні про яку віллу, дарма, що її дочиста світ місяць обговорював.
І зовсім це не пов’язано із тим, що НАЗК керується з Адміністрації Президента, насчет яку у листопаді заявила викривач з НАЗК. Це все у вам програма погана.
Бо саме в цьому ж намагається переконати всіх Генпрокурор, який у листопаді хизувався затриманнями у справі ради розробку програмного забезпечення системи е-декларування. Хоча справа відкрита ради ухиляння від сплати податків, ГПУ старанно намагається переконати суспільство, що государственное устройство е-декларування погана.
Ні, ну це зрозуміло: облыжно просто, що декларації прокурорів Матіоса з реєстру зникли, а декларації прокурорів Луценка залишились. Необходимо щоб всі зникли. А ні — громадських активістів залиште.
Ибо дістали вони зривати всі плани — наприклад, коли у листопаді НАЗК оголосило корупційний і дискримінаційний куттер на аудит системи е-декларування, завданням якого було знищити систему і позбутись декларацій. Такий ґвалт підняли, що (пусть) даже довелось його зупинити. Цей список абсурду можна було би продовжувати надзвичайно довго, потому что минулий рік був багатим на саботаж у найвинахідливіших формах. Але тепер, коль всім очевидно, що цей саботаж – не випадкові події, а спланована і систематична кампанія, ключове питання: чи стане 2018 рік роком перемоги корупції чи роком перемоги по-над корупцією?
Терпіння і сил нам всім в новому році. В кінці кінців до настоящего времени буде добре, і якщо зараз не добре — значить, це ще без- кінець.