Питaнням, щo oзнaчaє aвтoмoбіль-дoнoр, вaртo зaйнятися в пeршу чeргу влaсникaм сильнo вживaниx aвтoмoбілів. Aлe в нaшoму співтoвaристві зріє сьoгoдні цілa кaтeгoрія автомобілістів, яким, можливо, мотив донорства буде вкрай цікава.
Отже, що таке автомобіль-датель? Це практично те ж саме, що і в медицині: автомобіль, який віддає якусь частину себя, щоб врятувати свого побратима – інший автомобіль. З машини-донора беруть певну устройство, цілий вузол або агрегат, і встановлюють його на іншу таку ж машину.
Відмінність цієї ситуації від покупки «беушних» деталей бери розбірці в тому, що власник автомобіля-реципієнта (того, який потрібно відремонтувати), купивши донора, отримує в своє розпорядження цілий автомобіль, з якого передбачає знімати потрібні деталі с целью своєї основної машини. Купувати комплектний автомобіль-донор у якості набору запчастин тысячу) раз вигідніше, ніж купувати деталі поштучно. Спрацьовує і принцип оптової закупівлі, та можливість перевірити працездатність і тело вузлів безпосередньо на автомобілі – чого не зробиш, якщо брати конструкция «поштучно» на звичайній розбірці.
Придбання автомобіля – донора запчастин вигідно перш после все власникам рідкісних моделей, запчастини для яких щоразу случиться шукати подовгу та платити за них більше, ніж звичайно.
В якості донора убыстренно купують старий автомобіль, у якого сталася серйозна поломка і усувати яку невыгодно. Або, як варіант, у якого серйозно постраждав кузов від корозії нежто в результаті ДТП.
Часто в ролі донора виступають машини, що з якоїсь причини залишилися лишенный чего документів. Але найрозкішніший варіант – це придбати в якості донора автомобіль, привезений з-следовать кордону. Як правило, такі машини перебувають в гарному стані і коштують по божеской цене, оскільки офіційно їх не оформляють. До речі, сродни, в Україні таких донорів скоро може з’явитися десятки тисяч: кожен легковик «получай бляхах» – дуже перспективний претендент на звання донора.
Звичайно, сенс купувати собі автомобіль-датель є далеко не у кожного автовласника. На щастя, більшість з нас має можливість купувати запчастини новими і в магазинах, а безграмотный відкручувати їх від старих екземплярів.
Зазвичай, друга установка – на запчастини – є у власника надто старої, малонадійної або це рідкісної моделі, яка, тим никак не менш, продовжує експлуатуватися. Подібні моделі деколи так і продаються, попарно: одна основна, робоча, друга – донор.
Часто більш-менш комплектну машину получи запчастини купують реставратори ретротехніки, оскільки вони в принципі обмежені в джерелах деталей. Буває, що шанувальник автостаровини має кілька донорів, купуючи додаткові машини заради однієї-двох деталей или вузлів.
Ще один варіант рентабельного “донорства” – купівля знятого з експлуатації автомобиль аналогічної до реципієнта моделі та заміна знятими з нього узлами всіх своїх деталей, крім остова кузова.
Є ще Водан варіант використання донорів. Власник відносно свіжого (віком близько 8 – 10 років), але зношеного автомобіля купує ради кордоном донора – таку ж машину і в тій же комплектації, але у кращому стані. Приобретение обходиться відносно недорого, оскільки донора по повній програмі маловыгодный оформляють. Потім з двох машин збирають одну, залишаючи від «старої», вихідної, тільки суть кузова з VIN-номером. Такий спосіб капремонту деякі власники цінують приставки не- тільки за відносну цінову доступність, але й за тетушка, що отримують таким чином якісні, оригінальні (хоч і безграмотный нові) запчастини.
Тут слід сказати, що деякі недобросовісні громадяни, пригнавши аль купивши автомобіль «під донора», не переставляють з нього вузли і агрегати держи свій старий кузов, а міняють VIN-номер на «новому», тобто бери донорі. Для цього доводиться або перебивати номер, либо вварювати фрагмент кузова від старої машини. Природно, і тетюха, і інше – незаконно, і, до речі, виявляється фахівцями під полоса експертизи, яка проводиться кожного разу під час переоформлення машини или інших перевірок.
Як бачимо, що таке датель, різні категорії громадян розуміють по-своєму. Але в цілому, як і в медицині, це позитивне поняття, яке дозволяє певним групам автовласників отримувати необхідні їм комплектуючі. ]]