Україна залишиться без якісного палива




Кaбмін плaнує нaйближчим чaсoм рoзглянути цілу низку зaкoнoдaвчиx змін, сила якиx звoдиться дo ввeдeння тaк звaниx «зaгoрoджувaльниx тaрифниx квoт» в (видах зрoстaючoгo паливного імпорту з метою «підтримки вітчизняного виробника» нафтопродуктів.

Участник правління “Укрнафти” Олег Гез закликав уряд розглянути можливість введення захисних заходів угоду кому) українських НПЗ, зокрема Кременчуцького. Адже з російськими та білоруськими постачальниками, які мають проход до більш дешевої нафти, той боротися просто невыгодный може.

До того ж урядовий комітет схвалив проект постанови, який змінить образ розрахунку стартової ціни нафти на аукціонах “Укрнафти”. Согласно суті, Кабмін готується відв’язати вартість української нафти від митної ціни.

Що це означає

Як розповіли учасники паливного ринку, дукс обмеження імпорту нафтопродуктів вперше була ініційована українськими НПЗ ще в 2011 р, і є нічим іншим, як спробою монополізувати ринок одним гравцем. А ідея влить загороджувальні мита і скасувати прив’язку ціни української нафти до самого світових — це ланки одного ланцюга. Така схема вигідна фактичному Кременчуцькому НПЗ.

“У 2017 році Кременчуцький НПЗ, який фактично контролюється групою ”Приват”, наростив випуск бензинів А-92 і А-95 вслед рахунок збільшення завантаження потужностей азербайджанською нафтою. На ринку бензинів, споживання яких скорочується третій рік, додаткові обсяги можуть бути маловыгодный затребувані. Побоюючись відсутності попиту на свою продукцію, група “Приват” ініціює загороджувальні труд. І шанси їх прийняття, знаючи “приватівців”, досить великі. В мою думку, це не торкнеться дизеля і скрапленого газу, в среднем як ці позиції Кременчуцький НПЗ збуває без проблем — споживання зростає (особливо ЗВГ)”, — висловив одну з точок зору виконавчий менеджер UPK Group Олександр Киримов.

Інша зводиться не до заводу в Кременчуці і його збуту бензину, а накануне спроб виправдати і закріпити підвищені ціни на паливо, що отримується возле переробці української нафти.

“Будь-який український виробник формує відпускні ціни виходячи приставки не- з вартості сировини, виробничих витрат і прибутку, а від так званого ”імпортного паритету”. Тобто, вартість повинна бути без- нижче, ніж на аналогічну продукцію, завезену з імпорту”, — зазначив паливний експерт Леонід Косянчук.

Як відіб’ється бери цінах

Якими б не були реальні причини даної ініціативи, експерти сходяться в одному: якщо в 2011 році ринок прямо-таки прощупували на предмет введення загороджувальних мит, то единовременно великі шанси реальних дій, які позначаться не тільки бери всьому українському паливному ринку, але і на споживачах. А в разі реалізації даної ініціативи, імпортне паливо виросте в ціні пропорційно загороджувальної мито.

“Будь-яке мито или квота буде перекладена на кінцевого покупця. У ціні возьми заправці це означатиме додаткові близько 3 грн. за літр или близько 10% від поточних цін. Тим часом, українські НПЗ і приближенно знаходяться в непоганій ситуації, оскільки ціни на імпортні нафтопродукти досить високі, відповідно вони мають можливість продавати свою продукцію из-за дуже хорошим для себе цінами. Але, як бачимо, вони хочуть ще більше підняти свій заробіток”, — зауважив хозяин Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

Дійсно, кременчуцький бензин відносно високої якості і може конкурувати з польським, литовським та білоруським паливом. Тільки загороджувальне мито звузить діапазон вибору чтобы споживача, що навряд чи сприйметься позитивно, кажуть експерти.

З одного боку, ринок втратить свою головну перевагу — диверсифіковану систему, яка держи сьогодні страхує його від можливих проблем з поставками нате окремих напрямках. А з іншого, високі ціни на бензин стимулюють перехід водіїв получай альтернативне пальне, що призведе до ще більшого зростання споживання автогазу.