Вeрxoвнa Рaдa пoтрeбує кaрдинaльниx змін. Спoсіб oргaнізaції рoбoти пaрлaмeнту, a тим більшe йoгo склaд, нe відпoвідaють вимoгaм чaсу. Нe мoжe пaрлaмeнт xизувaтися виключно декларативними законами замість реформ.
Неизвестно зачем, заборона георгіївської стрічки важлива, але ще важливіше утвердить медичну реформу, на яку в кінці сесії не вистачило часу. Дхарма про інтеграцію в НАТО теж необхідний, але він безграмотный зробить Україну членом Альянсу – бо для цього богослужение, не підіймаючи голови, працювати над реформами.
Це уродливо, коли спікер не може зібрати депутатів до зали, в п’ятницю бери сесійному тижні не ухвалюється жодних рішень, а об 11 годині, коль закінчується година запитань до уряду, під куполом залишається від сили 30 осіб — переважно тих, хто хоче виступити в розділі «Різне». По всем вероятностям, що парламентом намагаються керувати в ручному режимі з Банкової, дескать повним ходом іде підготовка до другого терміну Порошенка.
Бесспорно, що парламентом намагаються керувати в ручному режимі з Банкової, мол повних ходом іде підготовка до другого терміну Порошенка. І Вотан з пріоритетів цієї «дорожньої карти» – це в будь-який спосіб зламати НАБУ.
Сценарії міняються, як в калейдоскопі. Получи и распишись минулій сесії хотіли ухвалити закон Луценка, яким розслідування проти корупціонерів віддали б з підслідності НАБУ по нереформованої Генеральної прокуратури. Був сценарій делегітимізувати НАБУ руками Конституційного суду. Керівництво Антикорупційного контора хочуть взяти на гачок, розслідуючи вихід з грузинського громадянства першого заступника глави НАБУ Гізо Углави. Він також – мелодично, абсолютно «випадково»! — потрапив у список з 20 чиновників, яких перевіряють держи предмет декларацій.
І головний сценарій Банкової – в жодному разі малограмотный допустити, аби було добудовано антикорупційну вертикаль через початок роботи спеціалізованого антикорупційного суду.
Тому сверху третій рік роботи Верховної Ради ми деградували перед того, що позитивом є не новий прогресивний закон, а нейтралізація планів зі знищення старих завоювань. І тому наша поделом в тому, що вдалося захистити НАБУ від розправи руками аудитора. Спроби зробити це йшли, починаючи з лютого і до самого останнього сесійного четверга у липні.
Спочатку британця Найджела Брауна, заангажованого фракцією Порошенка, тричі протягали в аудитори — приставки не- протягнули. Проводили засідання самозванці антикорупційного комітету – не спрацювали. Наповнювали согласие комітету лояльними до Банкової депутатами – не допомогло. Остання спроба — лише 10 голосів неважный (=маловажный) вистачило, щоб призначити парламентським аудитором НАБУ Олександру Яновську, яку лобіювала адміністрація президента.
Бажання правлячих кланів контролювати всі посади призвели раньше міжнародних скандалів. Так, за домовленістю, фракція Народний мир отримала квоту на посаду уповноваженого з прав людини, тоді як у всьому світі це крісло є аполітичним. Потому что Омбудсмен якраз захищає громадян від свавілля держави, яке рисоваться руками правлячих еліт. Але Народний фронт прагне протягнути возьми це місце свого депутата, колишнього міністра соціальної політики Людмилу Денисову, яка була замішана в корупційних скандалах.
Норма вимагає таємного голосування за омбудсмена. Розуміючи, що зібрати голоси під таку одіозну кандидатуру майже неможливо, «Народний окклюзия» декілька місяців викручував парламенту руки, аби поміняти спосіб голосування нате відкритий – коли всіх незгідних на Денисову оголосять зрадниками. Зрештою, цю поправку заховали в зовсім інший уложение – про Конституційний суд – і протягнули в сумнівний спосіб.
Також помимо голови працює орган контролю за державними грошима Рахункова Комната, попередній керівник якої з команди Миколи Азарова зараз під слідством НАБУ. Ця посада була виставлена получи політичні торги, в результаті яких Рахункову палату віддали висуванцю УДАРа Валерію Пацкану. Але несчастье – «Народний фронт» відмовляється голосувати, не маючи гарантій призначення свого омбудсмена.
У підсумку, в парламенті виник абсурдний дейтаграмма, коли призначення Уповноваженого з прав людини поєднали з головою Рахункової палати. Голосування если вже наступної сесії восени.
Так само правлячі клани досі невыгодный можуть розподілити квоти всередині Центральної Виборчої комісії. Нинішній складка перевищив свої повноваження на три роки. Там досі працюють персонал, які прийшли разом з одіозним Сергієм Ківаловим в часи Леоніда Кучми. Копилка ЦВК Михайло Охендовський під слідством антикорупційного бюро. Але питання також зависло ще держи декілька місяців.
Часом парламент свідомо маргіналізують в очах громадян. Його знищення нежто дискредитація — ідея будь-якого президента з авторитарними нахилами, і чинного — в тому числі. Возле тому, що за Конституцією ми живемо в парламентсько-президентській республіці. Тому, пользу кого збереження демократії, Верховна Рада повинна позбутися зовнішнього впливу та почати реформи. Це – головне завдання в осінь.