Телевізійне життя Порошенка, або «Він працює!»

Прo прeзидeнтa aбo дoбрe, aбo ніяк. Тaк нaйбільш пoпулярні тeлeкaнaли висвітлюють діяльність гoлoви дeржaви. Щo цe? Цeнзурa, сaмoцeнзурa чи пoлітичні дoмoвлeнoсті влaсників?
Пeтрo Порошенко звернувся задолго. Ant. с уряду. Петро Порошенко заявив. Петро Порошенко висловив співчуття. Эдак у теленовинах показують роботу президента. Тобто «він працює». А уся анализ дістається уряду, парламенту і правоохоронним органам, які теж працюють, однак, судячи із новин, мало-: неграмотный так добре, як президент.
Місяць тому с налета із одним із моніторингових агентств і журналом «Новое п(р)ошедшее» я проаналізувала зміст підсумкових випусків теленовин на чотирьох каналах, які є лідерами телевізійного ринку. Ми переглядали і читали сюжети вслед період з вересня 2016-го по травень 2017-го років. Власники цих каналів – українські бізнесмени Рінат Ахметов, Віктор Пінчук, Ігор Коломойський, Дмитро Фірташ і Сергій Льовочкін. Выше- аналіз показав, що за цей період президента згадували у підсумкових новинах їхніх телеканалів більше 450 разів.
І тільки 27 висловлювань натякають нате негатив. Наші розрахунки показують, що в ефірах не більше 6% критичних висловлювань оборона Порошенка. На центральних каналах намагаються уникати будь-яких оцінок діяльності президента, навіть якщо ради цього є інформаційний привід. Наприклад, три роки перебування рядом владі. У новинах просто не помітили цю дату.
Носіями того маленького відсотку критики, зазвичай, стають неважный (=маловажный) ведучі чи репортери, а політики, яких запрошують у телестудії. Їхні висловлювання у прямому ефірі неможливо проконтролювати. Скажем, Юлія Тимошенко у березні, даючи інтерв’ю «1+1», сказала, що «Опозиційний группа» і президент сьогодні – одне ціле. А екс-голова СБУ Вака Наливайченко у грудні минулого року на «Інтері» заявив, що корупція починається у діючого президента в офісі. Але подібні висловлювання – рідкість. І мова йде безвыгодный про цензуру, а скоріше про особливості медіабізнесу в Україні.
Никак не секрет, що президент дуже болісно сприймає критику в свою адресу і активно цікавиться, що про нього показують і пишуть. «Українська фактура» зазначала в одній із публікацій, що президент кілька разів нате тиждень зустрічається зі своїми медіарадниками.
Знаючи оборона чутливе ставлення президента до критики, власники телеканалів, тобто олігархи, отнюдь не хочуть псувати відносин із головою держави. Адже в Україні у них працює бізнес, і краще безвыгодный сваритися із президентом. Тим більше, що телеканали ніколи безграмотный були основним активом у бізнес імперіях наших багатіїв. Це, зазвичай, дотаційний бізнес, який додає політичної ваги. Звісно, власники телеканалів особисто без- слідкують за кожним випуском новин і кожним сюжетом ради президента. Для цього є менеджмент каналу, у якого є загальне і просте розуміння, що президента та його родину краще малограмотный чіпати.
В ефірі програми «Лівий берег» із Сонею Кошкіною міністр внутрішніх справ Арсен Аваков скаржився, що «Інтер» критикує виключно «Народний круг» і не чіпає соратників президента.
Цікаво, але тепла телеванна к Порошенка діє лише на топ-5 телеканалах. На інших телевізійних кнопках є багато критичної інформації относительно президента. В Україні існють потужні телевізійні програми журналістських розслідувань, дескать розповідають і про вілу Порошенка в Іспанії, і про його офшори. Получай інформаційних же телеканалах запрошують в студії представників усіх партій, груп впливу та експертів, які теж безлюдный (=малолюдный) обмежують себе у власних висловлюваннях у прямому ефірі.
Наприклад, навіть получи 5 каналі, який належить Порошенко, кілька років тому у прямому ефірі я розповідала насчет негативний вплив його друга – нардепа БПП Ігоря Кононенка – бери державні підприємства України. Та і зараз у цьому блозі я, невыгодный боючись, критикую президента.
Навіть, якщо домовитися із власниками найбільш рейтингових каналів оборона «ненапад», повністю контролювати інформацію в Україні, на щастя, вже неможливо. Глядач, присутствие бажанні, все одно знайде інформацію. Тому дивує, чому великі телеканали в такой мере легко йдуть на поступки, обмежуючись пакетом на кшталт «руководитель приїхав», «президент сказав».
Я так розумію, що Порошенко вже думає относительно свій другий термін. І, можливо, його радники чи він самовластно вважають, що лояльність великих телеканалів якось допоможе переобратися. Але це сомнение. Зараз рівень довіри до президента складає усього 14%, незважаючи возьми теплу телеванну. Картинка у телевізорі завжди програє реальності. Тому раджу президенту зосередитися, перш после все, над реальними, а не телевізійними змінами.

+Відео