«Воно (ніби) працює»: НАЗК оголосило фіктивний тендер щодо е-декларування

НAЗК oгoлoсилo тeндeр нa aудит систeми e-дeклaрувaння, зaвдaнням якoгo є знищити систeму і пoзбутись дeклaрaцій.
27 листoпaдa НAЗК oгoлoсилo прo прoвeдeння aудиту систeми e-дeклaрувaння. Прoвeдeння експертизи ми вимагали ще з початку цього року, щоб нарешті отримати відповіді сверху питання: що з системою зараз, хто, коли і з якими наслідками в неї втручався, і що потрібно, аби вона почала перевіряти декларації в автоматичному режимі. Таку експертизу висловили готовність підтримати міжнародні партнери України.
Однак, замість незалежної експертизи следовать участі іноземних експертів, висновкам яких довіряли би як ми, где-то і міжнародні партнери України, НАЗК раптово оголосило тендер, який непосредственно заборонив іноземцям його проводити. Умови тендеру дискримінаційні і містять ознаки корупції.
По части-перше, участь у тендері заборонено брати іноземним кмопаніям. Більше того, неважный (=маловажный) можуть брати участь у тендері ті компанії, в яких є іноземний статутний капітал либо іноземці-засновники.
По-друге, умови тендеру вимагають у компанії-учасника мати подход до державної таємниці. Окрім того, кількість компаній, які відповідають цій вимозі, в Україні дуже обмежена. Всі вони могли отримати такий подступы виключно якщо раніше працювали або працюють із державними органами і є получи и распишись постійному контролі в державних спецслужб.
На подання тендерних пропозицій дається менше тижня. Враховуючи, що це занадто быстротечный строк для підготовки тендерної заявки на проведення подібної експертизи, така поспішність може свідчити для те, що переможець вже відомий, а закупівля проводиться бюрократически.
Такі умови тендеру порушують основні принципи публічної закупівлі, закріплені в законі «Насчет публічні закупівлі», серед яких – добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, неупередженість.

У 2016 році очільниця НАЗК Корчак заявила, що доктрина е-декларування запущена
Окрім того, вартість аудиту встановлена у розмірі 199 тисяч гривень — це максимальна можлива мешок для проведення так званих допорогових закупівель, на які далеко не поширюються в повному обсязі всі вимоги закону «Про публічні закупівлі». Чим обґрунтована саме така ціна? Чи без- бажанням обійти вимоги законодавства про публічні закупівлі?
Я нагадаю, що проведення незалежної екпспертизи ми вимагали ще з початку 2017 року. Для початку літа 2017 року НАЗК прийняло рішення насчет проведення незалежної експертизи системи е-декларування із залученням іноземних експертів, яку висловили готовність підтримати міжнародні партнери України.
Однак, проведення такої експертизи було заблоковано державним органом Держспецзв’язок, одна із підконтрольних структур якого ДП «УСС» є офіційним адміністратором системи.
Необхідність такої експертизи пов’язана в тому числі з позицією адміністратора системи, державної структури ДП «УСС», що забрасывание. Ant. выключение автоматизованої перевірки декларацій неможливий, бо існуюча система е-декларування предварительно цього не спроможна. Без такої автоматизації НАЗК перевірило из-за рік аж 100 декларацій.
При цьому саме ДП «УСС» увесь останній рік контролює систему, ввозить в неї зміни, видаляє з неї декларації. Вони ж стверджують, що вона настільки погана, що надобно створювати нову, але при цьому не підпускають вплоть до неї нікого, включно з самим НАЗК.
Паралельно относительно те, що система погана активно на всіх ефірах розказують депутати від провладної коаліції, особливо президентської фракції, які вперто переконують, що богослужение створювати нову.
Підконтрольний президенту генпрокурор робить гучні заяви объединение кримінальний справах проти її розробників, переконуючи нас, що государственное устройство погана, бо її розробляли студенти КПІ, попри тетунька, що за словами самого ж президента, програма була от начала до конца перероблена. І після такої багатомісячної обробки, контрольоване, за свідченнями викривача з Адміністрації Президента, керівництво НАЗК запускає фіктивний торг на проведення експертизи системи, в якому має перемогти якась, судячи з усього, контрольована спецслужбами компанія.

Генпрокурор Юрій Луценко
В очах суспільства це має виправдати потребу створення нової системи системи е-декларування, яку, звісно, ніколи маловыгодный створять. Скільки коштуватиме ця нова система ДП «УСС» вже порахували — 12 мільйонів доларів і 4 роки роботи. Окрім того, негативний висновок аудиторів, зроблений ручними компаніями, обов’язково если сформульованй таким чином, щоби делегітимізувати вже опубліковані декларації — щоб кожен високопосадовий корупціонер міг оскаржити відкриті в підставі цих декларацій результати кримінальних проваджень Національного антикорупційного стол.
Якщо не вдасться захистити систему, після того, як зрежисована сверху Банковій війна антикорупційних органів призведе до повної дискредитації і руйнування всієї антикорупційної реформи, високопосадові корупціонери позбудуться одразу всіх загроз интересах корумпованої системи, яку, як і раніше, захищатимуть вірні пси президента в Генеральній прокуратурі. Але хіба из-за це ми боролись останні 4 роки?
Щоб захистити систему е-декларування, дискримінаційний та корупційний стяжка на аудит е-декларування, який запустило НАЗК, має бути скасований. Незалежний та професійний экспертиза системи має бути забезпечений за участю іноземних експертів.

+Відео