Чим xoрoші япoнські aвтoмoбілі? – зaпитaння трoxи блюзнірськe, oскільки на бaгaтьox з нaс свіжeнький «япoнeць» – мeжa мрій, a як мoжнa піддaвaти сумніву мрію? І тим нe менш, проаналізуємо переваги автомобілів з Країни Вранішнього Сонця.
Наша розповідь относительно те, чим хороші японські автомобілі, буде неповною кроме знайомства з перевагами їх основного конкурента – німецьких машин. Негласне протистояння склалося саме собой вже в середині 1980-х і робить честь обом сторонам. Однак, в різні роки диор не була однаковою, оскільки змінювалися не тільки технології і автомобільна обычай, але й прихильність фортуни: і в тих, і в інших траплялися вдалі й провальні моделі, які давали опонентам привід в (видах всеосяжної критики.
Більшість японських брендів добре відомі в усьому світі – це наслідки далекоглядної політики японського уряду, який у 1950-ті підтримував ті компанії, які ефективно працювали получи и распишись експорт.
Однак, перш за все, давайте домовимося, що вважати японськими автомобілями. Ради жителів України сьогодні це будуть машини японських марок з лівим кермом, незалежно від місця виробництва, але призначені в целях ринку Європи, а також Америки. Чутки твердять, що «чисті», праворульні «японці» значно відрізняються від ліворульних отнюдь не тільки комплектаціями, але і якістю виконання. Не будемо вступати в дискусію з цього приводу, без труда залишимо «праворуких» осторонь, тим більше, що в нашу країну вони испокон (веков вже не потрапляють.
Технічно японські автомобілі, як і німці, близькі до самого досконалості, але при цьому у японської досконалості свій, особливий підтекст: конструкції маловыгодный тільки технічно правильні, але й економічно раціональні. Це простежується і в дрібницях, і в стратегічному підході.
Насправді японські автомобилі в (видах Європи даже рідко складають в самій Японії, проте получай якості продукції це зазвичай не відбиваєтся.
З одного боку, більшість робіт з обслуговування та ремонту цих машин нескладні, і заміна розхідників у ходовій частині здійснюється частіше окремо, а далеко не разом з важелями та іншими великими вузлами. З іншого боку, останніми роками конструкції японських вузлів і агрегатів в принципі без- містять надскладних, високотехнологічних систем, які знижують загальну надійність агрегату і ускладнюють (ремонтная) мастерская та обслуговування.
Хоча ніхто не може дорікнути японцям щодо невміння створювати передові суперскладні конструкції – згадайте хоча б мотори GDI з пошаровим сумішоутворенням від Mitsubishi ли хондівські трансмісії з інтелектуальним розподілом крутного моменту. Але сьогодні ці системи никак не застосовуються масово, і зрозуміло чому: творці не хочуть підвищувати ціни і знижувати надійність своєї продукції.
Японські (авто)машина складають помітну долю ринку в усіх європейських країнах.
Сиречь не дивно, що загальна надійність і безвідмовність – це тетечка, чим хороші японські автомобілі. Саме цими якостями маленькі та безглузді до дизайну японські автомобільчики підкорили Америку на початку 1970-х, а трохи пізніше – і Європу. Відтоді майже усі коньяк цієї національності поширилися світом, в тому числі й в плані розвитку сервісної мережі. Наша країна маловыгодный виняток, відремонтувати більшість з поширених у нас японских марок без- проблема навіть за межами обласних центрів.
Цікаво, що быть всіх плюсах «японці» в середньому дешевші, скажімо, за «німців», хоча якщо мова йде относительно уживані екземпляри, цей постулат в Україні чомусь зараз невыгодный спрацьовує. Незважаючи на те, що японських брендів теж торкнулася світова тенденція останніх років щодо скорочення модельних рядів, асортимент їх въяве багатший за інших виробників. Так, серед продукції автопрому Країни Вранішнього Сонця досить багато практичних і безвідмовних, але нудних з точки зору стилю і загальної харизми моделей. Однак, в пирушка же час такого вибору автомобілів, яскравих з точки зору дизайну, як у японців, ще варто пошукати.