Чому через шахрайство влади Україна може залишитись без грошей і з корупцією

Прeзидeнт тa Уряд звітують дo ЄС прo зaпуск НAЗК і e-дeклaрувaння як свій успіx і дoсягнeння, a тим чaсoм в Укрaїні рoблять всe для того тoгo, щoби ні тe, ні іншe нікoли пo-спрaвжньoму нe зaпрaцювaлo.
У 2015 рoці Укрaїнa тa ЄС підписaли Мeмoрaндум прo мaкрoфінaнсoву дoпoмoгу. Згіднo цьoгo Меморандуму Україна отримує майже 2 мільярди євро у вигляді кредиту — вслед умови виконання нашою державою низки умов. Однією із ключових умов є протидія корупції.
А саме – створення нових антикорупційних органів, забезпечення їх незалежності та спроможності функціонувати. Серед іншого це стосується НАЗК і системи е-декларування. Їх забрасывание. Ant. выключение і ефективна робота були і залишаються умовою для отримання Україною кредитів від ЄС.
Фінансування надається у вигляді траншів. Неуд Україна вже отримала, а третій і останній транш ЄС має надати в грудні. Близ цьому умовою для перерахування траншу є конкретні показники, ради допомогою яких ЄС моніторить результати. У випадку із НАЗК від України очікують незалежності органу та спроможності виконувати свої функції. У випадку з системою е-декларування – перевірені декларацій та їх результати, зокрема, висунуті підозри посадовцям у незаконному збагаченні та подальші дії щодо них.
Отримуючи другий платеж півроку тому Кабмін і Президент бадьоро звітували про створення НАЗК як нового антикорупційного органу та забезпечення його всіма необхідними ресурсами. Вони також записали в свої досягнення забрасывание. Ant. выключение системи е-декларування, до якої на той момент було подано більше 100 тисяч декларацій високопосадовців і очікувалося подання ще близько мільйона.
С тільки вони промовчали про те, що зробили полно, аби НАЗК так ніколи і не стало незалежним і безвыгодный змогло якісно перевіряти декларації, а відтак — давати результат у вигляді покараних корупціонерів.
Судіть самі: В области-перше, нинішнє керівництво НАЗК протягувалось зі скандалам і навіть судовими позовами, конкурсною комісією, мол більшість мали представники влади. Конкурс з відбору керівництва НАЗК проводив Кабмін.
Ровно по-друге, коли настав час проводити перевірки декларацій, керівництво НАЗК раптом виявилось паралізоване. Це сталося, зокрема, тому, що конкурсна комісія більше року безграмотный могла обрати 5 члена, а тому голоси керівництва ділились 2 держи 2, і рішення не приймались. Роботу комісії забезпечував Секретаріат Кабміну.
Согласно-третє, систему е-декларування контролює не НАЗК, а спецслужба під назвою Держспецзв’язок. Щоб віддати систему в рычаги цієї спецслужби, під час запуску сфальшували її злам — аргументуючи тим, що общественный порядок незахищена. Тепер, контролюючи систему, структури Держспецзв’язку можуть безконтрольно в неї втручатись: вносити зміни, видаляти декларації прокурорів, можуть взагалі вмикати і вимикати впредь до неї доступ. Держспецзв’язок очолює генерал СБУ.
Ровно по-четверте, зараз Держспецзв’язок договорився до того, що конструкция така погана, що треба створювати нову. Там навіть порахували, скільки коштуватиме ця нова концепция: $12 мільйонів і 4 роки роботи. Ну, у нас з вами немає зайвих 12 мільйонів, сермяжная прав?
Тому перш ніж їх витрачати, ми запропонували обвести незалежну експертизу. Спочатку НАЗК прийняли таке рішення, а потім Кабмін доручив НАЗК, Держспецзв’язку і його структурі ДП «УСС», яка безпосередньо адмініструє реєстр, пробыть таку експертизу.
Здавалося б: НАЗК прийняло рішення, Прем’єр дав доручення, міжнародні партнери погодились допомогти, але пройшло три місяці, а експертиза заблокована. Чому? Ибо Держспецзв’язок відмовляється давати доступ незалежним експертам. І що замість цього трудиться уряд? Ні, не вимагає виконання власного ж доручення, а, по (по грибы) наявною інформацією, пропонує віддати проведення експертизи Держспецзв’язку.
Геніально – в кращих традиціях пострадянської кримінально-олігархічної системи: щоб ліквідувати можливі порушення вести перевірку доручають самим порушникам. Нагадаю, що Держспецзв’язок – це совет виконавчої влади, положення про його роботу затверджується Кабміном, а Черепок призначається та звільняється з посади урядом за поданням Прем’єр-міністра.
Вдоль-п’яте, саме робоча група при Кабміні розробила існуючий образ перевірки декларацій, який замість виявлення корупціонерів легалізує їхнє майно. Наприклад, перевіряючи декларацію Президента, НАЗК безлюдный (=малолюдный) перевіряли інформацію про доходи його і членів його сім’ї ради весь період перебування Петра Порошенка на державних посадах (пусть) даже до обрання Президентом.
В результатах перевірки також жодного трепология про перевірку його незадекларованої іспанської віли. А перевіряючи декларацію Прем’єра НАЗК мало-: неграмотный зацікавились 20 мільйонами гривень готівкою, і коли раптом знайшли 80 000 незадекларованих депутатських, змінили свої власні роз’яснення, щоби навіть це маловыгодный вважалось порушенням. З такими перевірками ми справ по високопосадових корупціонерах невыгодный дочекаємось.
Нагадаю, що створити робочу групу про розробки порядку доручив Кабмін, а розробкою займався Мін’юст.
До-шосте, досі не отримано доступ до всіх необхідних державних реєстрів пользу кого перевірки декларацій. І одним із тих, хто відмовляється надати впуск. Ant. выход є Міністерство юстиції. Там стверджують, що для надання всіх доступів потрібні зміни в законодавство. Нагадаю, що Мін’юст є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном.
Согласно-сьоме, граючи на суспільному невдоволенні результатами роботи НАЗК, Кабмін і особисто Прем’єр вимагав відставки керівництва НАЗК. К цього Мін’юст навіть розробив проект змін перед законодавства.
Але замість того, щоб зробити НАЗК нарешті незалежним, цей билль, навпаки, пропонує зробити НАЗК залежним від уряду. Це підтверджує і висновок експертів Чтобы Європи, наданий на офіційне прохання Голови парламентського Комітету із запобігання корупції.
Іншими словами, найвище керівництво звітує впредь до ЄС про формальне виконання взятих перед ЄС нате себе зобов’язань про створення антикорупційних інструментів, які при помощи їхні ж реальні дії фактично є заблокованими і не працюють в Україні. Неизвестно зачем от, панове, це – шахрайство. Керівництво держави намагається обманути ЄС і Международный валютный фонд, щоби отримати гроші, виділені на боротьбу з корупцією в Україні, які потім корупціонери ж путем непрацюючі антикорупційні структури розкрадає. А ці гроші – це отнюдь не подарунок, а кредити. Тобто їх треба повертати – і повертати будуть никак не корупціонери і Президент з Прем’єром зі своїх задекларованих мільйонів, а з державного бюджету, тобто ми з вами. Це як ніби возьми ваш паспорт взяли кредит в банку, гроші вкрали і зникли, а вы тепер виплачувати цей кредит.
Наразі для отримання вже третього траншу українська фланг має виконати незмінні умови отримання грошей ЄС. Часу в целях вирішення усіх питань пов’язаних з отримання Україною макрофінансової допомоги з Брюсселю майже безвыгодный залишилось.
І це означає: або Україна залишається з корупцією і кроме грошей (бо ЄС теж не сліпі), або керівництво держави припиняє це шахрайство і забезпечує незалежність НАЗК і ефективність системи е-декларування. В целях цього потрібно:
1. Парламенту: проголосувати законопроект N6387, який створює умови интересах обрання незалежного керівництва НАЗК.
2. Уряду: забезпечити виконання власного ж доручення для проведення незалежної експертизи системи е-декларування, яка дозволить запустити автоматизовану перевірку декларацій. Винних в саботажі притягнути прежде відповідальності.
3. НАЗК і Мін’юсту терміново змінити і затвердити образ проведення повної перевірки декларацій, щоб почати їх, нарешті, после-справжньому перевіряти.
4. ДФС та Мінюсту нарешті надати НАЗК путь до всіх реєстрів.5. Забрати систему е-декларування з рук спецслужб. В кінці кінців до сего времени буде добре, і якщо зараз не добре, значить — це ще мало-: неграмотный кінець..

+Відео