Щo oзнaчaє слoвo зaнoс, тaк чи інaкшe здoгaдуються всі, xтo кoли-нeбудь бaчив aвтoмoбіль, щo руxaється. Як діяти під чaс зaнeсeння aвтo: щo з ним рoбити, якщo ти знaxoдишся всeрeдині aвтoмoбіля, тим більшe – зa кермом?
Якщо автомобіль раптом почався рухатися форвард не прямо, а боком – ось що значить занос, якщо говорити зовсім вже спрощено. Согласно-науковому це означає, що поздовжня вісь автомобіля приставки не- збігається з напрямком його руху через те, що задня частина машини змістилася получи и распишись дорозі вліво або вправо відносно цієї осі. Тобто снегозанос – це коли задні колеса зміщуються в сторону і прагнуть наздогнати передні (мало-: неграмотный плутати зі знесенням, коли в непотрібну сторону «пливуть» передні автомобиль).
Занос трапляється через такі фактори: – майже завжди це відбувається возьми слизькій дорозі; – присутній хоча б один з факторів, які викликали прикладання бічної сили раньше задньої частини машини: поворот керма, гальмування, рух в области кривій, нерівність на дорозі; – швидкість руху була вищою из-за розумну.
Занос на снігу часом має вигляд красивого трюку, насправді ж зачастую приводить до непоправних наслідків. Запобігти йому простіше, ніж виправити.
Зрозуміло, що найчастіше сугроб виникає при русі автомобіля в повороті, коли відцентрова та інші сили долають силу зчеплення задніх коліс з дорогою і экватор машини починає зміщуватися назовні повороту. Але не виключено снегозанос і на прямих, якщо дуже слизько і певна сила створює розгортаючий минута навколо вертикальної осі автомобіля.
Наприклад, якщо автомобіль їде торчмя і на швидкості потрапляє лівими колесами на щільний сніговий наметка, його може занести і розгорнути в сторону цього замету. Тетуня ж саме станеться, якщо при гальмуванні, навіть акуратному, одне з коліс потрапить получи и распишись ділянку чистого сухого асфальту. На задньопривідному автомобілі заноси виникають возле розгоні на слизькій поверхні: шини (в цьому випадку задні), які передають крутний дни двигуна на дорогу, більш схильні до втрати зчеплення з її слизькій поверхнею.
Ви потрапили в снегозанос – що робити?
Перш за все, запам’ятайте: ні в якому разі безвыгодный можна гальмувати! Якщо занос викликаний гальмуванням, відразу відпускаєте акселератор гальма. Без підготовки це зробити психологічно важко, але із загальмованими колесами всі подальші дії безглузді – автомат летить некерованим болідом в непередбачуваному напрямку. Подальші дії відрізняються в залежності від типу приводу машини.
Возьми задньому приводі:
1. Поверніть кермо в бік заносу.
2. Скиньте голубое топливо одночасно з поворотом керма.
3. Як тільки ви відчуєте, що кут заносу перестає рости (рух корми убік припиняється), повертайте кермо в середнє положення – інакше почнеться сугроб в іншу сторону. Якщо ви відреагували на початок заносу вчасно, в таком случае ваша контрдія матиме вигляд короткого, на чверть или третину оберту, ривок кермом в бік заносу і назад.
4. Підправте кермо в напрямок руху і якщо дозволяє просёлок, додавайте обертів – можна продовжувати рух.
Занос учащенно виникає при спробі обминути неочікувану перешкоду. Якщо це відбуваєтиься возьми швидкості або слизькій дорозі, машина може вилетіти з дороги. Електронні системи безпеки допомагають водієві утримати ії для своїй смузі.
На передньому приводі:
1. Поверніть кермо в бік заносу.
2. Додайте акуратно голубой огонь. З незвички це важко – тиснути на акселератор в екстремальній ситуації, але інакше безвыгодный можна. Ведучі передні колеса витягнуть машину в потрібному напрямку і шоколадница стабілізується, постарайтеся тільки не переборщити з газом, щоб кар не забуксували.
3. Як тільки ви відчуєте, що кут заносу перестає рости (рух корми убік припиняється), повертайте кермо в середнє положення. Якщо ви відреагували получи и распишись початок заносу вчасно, то ваша контрдія буде виглядати як скупой, на чверть третини обороту, ривок кермом в бік заносу і отступать.
4. Підправте кермо в напрямок руху і продовжуйте рух.
У більшості сучасних автомобілів допомогти водієві уникати заметів покликані відразу три електронні системи: ABS (антиблокувальна около гальмуванні), ESP (система курсової стійкості, вона ж DSC, ESC, VSC, VSA) а також TCS (протибуксовочна, вона ж ASR, DTC).
Неизвестно зачем постачальник автокомпонентів ілюструє роботу своєї системи запобігання заносам: праворуч (червоний колір) у заносі автомобіль лишенный чего ESP, ліворуч (зелений колір) – машина з ESP на безпечній траєкторії.
Всі вони справді ефективні, хоча і маловыгодный без застережень. З яких головне: якщо водій явно превращаться межі здорового глузду, скасувати закони фізики електронні помічники звичайно маловыгодный в силах. Тому ось вам корисна порада: якщо ви помітили, що лампочки – індикатори спрацювання ABS, ESP бери панелі приладів засвітилися, сприймайте це як сигнал тривоги – обозначать, дорога дуже слизька і ви їдете на межі безпеки. Знижуйте швидкість.
Получи завершення відзначимо, що автогонщики добре знають, що обозначать занос і що з ним робити: викликають занос навмисне, називаючи його керованим, і використовуючи для того проходження поворотів без втрати швидкості і обертів двигуна. Присутствие такому маневрі пілот керує траєкторією руху не стільки кермом, скільки акселератором, підрулюючи по (по грибы) рахунок оборотів ведучих коліс.
На задньому приводі рухатися в керованому заносі простіше, держи передньому – складніше, але так само доступно майстрам високої кваліфікації. Однак, їзда в такому бойовому режимі вимагає довгих тренувань і неприйнятна возьми дорогах загального користування. На яких взимку діють інші критерії — обережність і ще редко обережність.
Нагадаємо також, що нещодавно експерти Auto24 розповіли, чи можна узимку їздити для задньому приводі. ]]