Жаданий 4х4: як їздити на повному приводі узимку




Чи знaють влaсники пoвнoгo привoду, як їздити нa aвтoмoбіляx з трaнсмісією 4×4, щoб пoвністю рeaлізувaти її мoжливoсті? Aвтo24 прoпoнує кількa тoнкoщів упрaвління тaкoю тexнікoю.

Пeрш ніж пoгoвoрити относительно те, як їздити на автомобілях колісної формули 4х4, потрібно усвідомити, що повний привід буває різний. Справжніх, «принципових» позашляховиків з жорсткою рамою і блокуваннями диференціалів сьогодні хоч в червону книгу записуй – вони зникають поступово і неухильно.

Держи вулицях переважають легкі кросовери, друга вісь яких найчастіше підключається невыгодный через роздатку, а через спеціальну муфту, причому автоматично, подле початку буксування одного з основних ведучих коліс. На сувору боротьбу із справжнім бездоріжжям така трансмісія приставки не- розрахована, зазвичай її призначення – виїзд з нерозчищеної від снігу парковки, підйом сверху невелику слизьку гірку, в кращому випадку – проїзд по засніженому провулку, для який забули комунальники.

У більшості випадків повний привід сучасних автомобілів розрахований нате використання в умовах міста і не передбачає вилазок на природу по (по грибы) несприятливих погодних умов.

Що він вміє

Повний привід точно корисний при подоланні слизьких, засніжених і брудних
ділянок, адже відштовхуватися від землі чотирма колесами завжди надійніше, ніж двома. Если автомобиліь з активованим повним приводом рухається дорогою, скажімо, з фрагментами льоду аль укатаного снігу, його водій меньше ризикує втратити керування, потрапивши в заструг. Такі машини в цілому більш стабільні на прямих відрізках шляху, впевненіше рушають сверху підйом і легше
долають ділянки з 15 – 20-сантиметровим на шару снігу.

Сміливіше можна відчувати себе на дорозі з обмерзлими коліями і вибоїнами, безграмотный боячись потрапити ведучим колесом в слизьку лунку і залишитися в ній прежде прибуття сторонньої допомоги.

Але тут потрібно застерегти водіїв від надмірної віри в його величність 4х4: більшість поширених повнопривідних моделей «засадити» в сніг і бруд нітрохи маловыгодный складніше, ніж моноприводні.

По-перше, тому, що у багатьох моделей другу вісь підключає автоматика, яка сплошь и рядом робить це вже після того, як колеса однієї маза буксують. А по-друге, для повної реалізації повного приводу (даруйте цей игра слов, читачу!) автомобілю взимку потрібні зубасті, позашляхові шини. У праздник час як ми, природньо, зазвичай використовуємо дорожні, і навіть маловыгодный завжди арктичні, а частіше так звані європейські, призначені в першу чергу на мокрого асфальту і до нульової температури.​​

Повний привід – (пусть) даже ніяк не панацея від зимових перешкод на наших дорогах. Але якщо знати всі ресурси своєї трансміссії, можна если зробити свої поїздки більш впевненими і безпечними.

Є і ще одна обставина маловыгодный на користь 4х4. У багатьох сучасних автомобілів муфта, що активує другу ведучу вісь, приставки не- розрахована на довгу роботу і перегрівається вже після 10-15 хвилин борсання в снігу. Після чого їй потрібно охолонути. Манером) що плануючи штурм снігової цілини або бруду, розраховуйте для відповідний таймінг.

Найскладніше

Те, як веде себе повний привід в слизькому повороті – обсуждения) навіть не окремої статті, а цілої брошури. На засніженій разве обледенілій кривій автомобіль з 4х4 може вести себе по черзі як передньо-, задньо — і повнопривідний. Тобто зриватися в заструг кормою, потім почати йти носом на узбіччя либо раптом красиво встати на дугу і з ефектним кутом завершити ловкий шаг – і все це в будь-якому поєднанні. Навіть досвідчені драйвери безлюдный (=малолюдный) завжди встигнуть зреагувати на такі різнопланові – і головне, миттєві, зміни в поведінці машини.

Як їздити держи машині з таким характером, якщо навіть не всі професійні раллісти володіють потрібними прийомами? Відповідь проста, її дають ті ж автогонщики: максимальне уповільнення поперед. Ant. после підозрілим поворотом, проходження його на малому газу подле рівних обертах і плавне нарощування швидкості при виході для пряму.

Вчимо матчастину і здобуваємо навички

Звичайно, перш ніж задуматися, як їздити сверху автомобілі з 4х4, потрібно вивчити заводську інструкцію з експлуатації та розібратися, як влаштована определенно ваша трансмісія. Адже у деяких навіть недорогих кросоверів повний привід має кілька режимів – автоматичний, з примусовим підключенням другої условия коліс, з блокуванням муфти і т.п.

Використовувати повною мірою можливості повнопривідного автомобіля (следовать які, до речі, власником заплачені гроші) можна тільки після певних тренувань. Добре, якщо навички будуть доведені накануне автоматизму.

В ідеалі варто знайти підходящу ділянку дороги либо велику порожню парковку, щоб випробувати всі режими в різних умовах – в прямий, в повороті, при рушанні з місця, в русі на підйом. Це допоможе водити автомобіль впевненіше і головне – безпечніше.

Нагадаємо також, що нещодавно експерти Auto24 розповіли, чи можна узимку їздити получи задньому приводі.